
[Cite as Irvine v. Akron Beacon Journal, 147 Ohio App.3d. 428, 2002-Ohio-2204.] 

 
 
 
 

IRVINE et al., Appellees and Cross-Appellants, 

v. 

AKRON BEACON JOURNAL et al., Appellants and Cross-Appellees.∗ 

[Cite as Irvine v. Akron Beacon Journal, 147 Ohio App.3d. 428, 2002-Ohio-2204.] 

Court of Appeals of Ohio, 

Nicnth District, Summit County. 

Nos. 20450 and 20524. 

Decided May 8, 2002. 

__________________ 

 Ronald S. Kopp, Stephen W. Funk and Alisa L. Wright, for appellants and cross-

appellees. 

 Edward L. Gilbert, for appellees and cross-appellants. 

__________________ 

BATCHELDER, Presiding Judge. 

{¶1} Appellant, Akron Beacon Journal (“Beacon Journal”), appeals from a 

judgment of the Summit County Court of Common Pleas that awarded compensatory and 

punitive damages to appellees, Edward and Geneva Irvine, on their claims against 

Beacon Journal for invasion of privacy and for violations of the Telephone Consumer 

                                              

∗ Reporter’s Note:  Upon reconsideration, the decision previously filed in this case, Irvine v. Akron 
Beacon Journal, 9th Dist. Nos. 20450 and 20524, 2002-Ohio-82, 2002 WL 24324, was vacated and 
replaced with this decision and journal entry.  An appeal to the Supreme Court of Ohio is pending in case 
No. 2002-0785.  The Supreme Court granted a stay in 95 Ohio St.3d 1473, 2002-Ohio-2444, 768 N.E.2d 
1181. 



2 

Protection Act.  Beacon Journal also appeals from a post-judgment order that awarded 

attorney fees to the Irvines.  The Irvines appeal from another order of the trial court that 

stayed the judgment but did not require Beacon Journal to post a bond.  We affirm in part 

and reverse in part. 

I 

{¶2} On October 5, 1999, the Irvines filed this action against Beacon Journal, 

one of its reporters, one of its photographers, and members of its editorial staff, alleging 

statutory and tort claims based upon alleged newsgathering and telemarketing activities 

by the defendants.  The matter commenced to a jury trial, which revealed the following 

facts underlying the Irvines’ claims. 

Newsgathering Claims 

{¶3} Because these claims are not at issue in this appeal, the underlying facts 

will be detailed only briefly.  Mr. Irvine is the former chief of the Akron Police 

Department.  During October 1998, Mrs. Irvine was treated for injuries at a local hospital 

and, while there, made allegations that her husband had caused her injuries.  Mrs. Irvine 

later recanted her statements.  This incident led to, among other things, a criminal 

investigation, an internal investigation by the police department, and several articles in 

the Beacon Journal about the allegations of domestic abuse and the subsequent 

investigations into those allegations.  During this period, Mrs. Irvine went to Louisiana to 

stay with her sister.  In an attempt to get Mrs. Irvine’s side of the story, Beacon Journal 

attempted to contact Mrs. Irvine while she was in Louisiana.  The Irvines’ complaint 

alleged that the actions taken by Beacon Journal reporters and others constituted an 

invasion of Mrs. Irvine’s privacy. 



3 

Telemarketing Claims 

{¶4} The bulk of this appeal focuses on Beacon Journal’s telemarketing 

practice, and its impact on the Irvines, during the spring and summer of 1999.  During the 

summer of 1999, the Irvines’ household was receiving numerous “hang-up” telephone 

calls.  Because the caller identification indicated only that these calls came from a private 

line, Chief Irvine was unable to determine the source of the calls.  Consequently, he filed 

a criminal telephone harassment complaint, and Ameritech placed a trap on the Irvines’ 

phone line.  The Ameritech trap revealed that several of the hang-up calls that the Irvines 

had received had come from Beacon Journal’s telemarketing department.  Three of those 

calls rang into the Irvines’ home during early morning hours.  Due to the volume of such 

calls that the Irvines allegedly had received, and because they believed that some of the 

calls violated the federal Telephone Consumer Protection Act, the Irvines added claims to 

their complaint  based on the federal Act and common-law invasion of privacy.   

{¶5} During the relevant period of time, Beacon Journal’s telemarketing 

department was equipped with an automatic dialing machine that would be programmed 

to dial specific telephone numbers.  During business hours, the autodialer was used to 

maximize the productivity of Beacon Journal’s sales force. With Beacon Journal’s 

emphasis on productivity, there were many ways by which solicitation targets might 

receive “hang-up” calls from its telemarketing department.  Rather than having a sales 

representative waste time making calls that would not result in a connection with a 

potential subscriber, the autodialer was used to call multiple telephone numbers at once.  

The autodialer would call two phone numbers for every sales representative working and 

would connect the calls to a sales representative only after someone answered at the other 



4 

end.  If the call was not answered within the first three rings, the autodialer dropped it.  

The recipient of such a call would be able to identify the call only as a hang-up call, 

unidentifiable by their caller ID.    

{¶6} If the autodialer made multiple connections at the same time, there was 

sometimes no sales representative available to take the call.  In those situations, the 

autodialer would hang onto the call for a short period of time in case a sales 

representative became available.  If no sales representative became available within a set 

period of time, the call was dropped.  A person answering such a call would hear nothing 

but dead air and a hang up.   The autodialer would place the telephone number for such a 

“dropped call” back on the dialing list and call it again later.  A specific telephone 

number could potentially be called numerous times before an actual connection with a 

sales representative was made.  

{¶7} During this period, Beacon Journal’s subscription sales force heavily 

targeted two particular groups of relevance here: former subscribers and newly connected 

telephone numbers.  Beacon Journal attempted to win back its former subscribers by 

calling them “as much as possible” during the first weeks after cancellation of a 

subscription.  Beacon Journal’s telemarketers also focused on newly-connected telephone 

numbers because those telephone numbers potentially belonged to new members of the 

community who were typically good prospects for newspaper subscription sales. 

{¶8} Beacon Journal compiled a list of newly connected telephone numbers 

through the following process.  Every weekend, after the regular sales calls were made, 

Beacon Journal programmed its autodialer to dial the “disconnect list,” a list of telephone 

numbers that Beacon Journal previously had determined were not working telephone 



5 

numbers.  The autodialer would call the telephone numbers from the preprogrammed 

disconnect list and record one of two things: (1) a three-toned signal, indicating that the 

number remained disconnected, or (2) a ring, indicating that the number had been 

reconnected and was currently a working telephone number.  Either way, once the 

autodialer detected one of those two sounds, it recorded the information and dropped the 

call.  Even if the call was answered, the call was not connected to a sales representative 

because they were not working at the time. 

{¶9} If the disconnect list was programmed into the autodialer properly and the 

autodialer was working properly, each telephone number on the list would be called only 

once, and the machine would record whether that number remained disconnected or 

whether it was a newly connected number. 

The Irvines’ Inadvertent Role as Telemarketing Targets 

{¶10} During the spring and summer of 1999, the Irvines inadvertently became 

targets of Beacon Journal’s telemarketing department for two reasons.  During the spring 

of 1999, the Irvines canceled their subscription to the Sunday Beacon Journal.  

Consequently, they received numerous calls from the telemarketing department in an 

attempt to win back their business.  According to the testimony of Chief Irvine, Beacon 

Journal also called him numerous times before the subscription expired, seeking a 

renewal order.   

{¶11} According to Chief Irvine, in an attempt to avoid annoying calls from the 

Beacon Journal and unidentified hang-up calls, he had their telephone number changed to 

a new, unlisted telephone number on June 22, 1999.  Unfortunately for the Irvines, 

however, because their new phone number was a formerly disconnected number, 



6 

changing the phone number merely set them up for additional telemarketing calls from 

Beacon Journal.  Thus, even if everything had been working properly with Beacon 

Journal’s telemarketing system, the Irvines had unknowingly become targets for 

numerous unsolicited calls. 

Problems with the System 

{¶12} Beacon Journal’s telemarketing system apparently was not working 

properly during the spring and summer of 1999, and many of the problems with  the 

system directly impacted the Irvines.  The computerized system crashed often, causing it 

to lose data.  When data were lost, the autodialer would revert to the beginning of the 

preprogrammed list and call the telephone numbers again.  The Irvines apparently 

received many calls for this reason.     

{¶13} Other calls placed in violation of the federal Act, however, were due to 

human error.  After business hours on two nights during late June and early July 1999, 

because the autodialer had not worked properly during its usual time for running the 

disconnect list, Beacon Journal set the machine to run all night.  The list of newly 

connected numbers was a very important list to the telemarketing department.  Beacon 

Journal’s circulation sales manager was not willing to wait until the following weekend 

to run the disconnect list, apparently worried that Beacon Journal would potentially lose 

several subscription sales.   

{¶14} During those two nights, the autodialer called the Irvines’ telephone 

number a total of three times.  In addition to the three late night calls, the Irvines’ number 

was called on the disconnect list several other times.  One call should have been enough 

for the computer to detect a ring and determine that the Irvines’ number was a newly 



7 

connected number.  One Beacon Journal telemarketing person attempted to explain why 

the Irvines’ number was called repeatedly.  He opined that the number might have been 

inadvertently programmed into the system more than once and/or that the computer 

crashed and lost data so that the number was called again.  On cross-examination, 

however, the witness essentially conceded that neither of these explanations fully 

explained why the Irvines’ number was called so many times.  

Verdict 

{¶15} At the close of the defendants’ case, the trial court directed a verdict for 

the individually named defendants on the Irvines’ telemarketing claims.  The jury found 

for the defendants on the newsgathering claims.  The jury found for each of the Irvines 

against the Beacon Journal, however, on their claims for common-law invasion of 

privacy based on telephone harassment and for violations of the Telephone Consumer 

Protection Act.   

{¶16} Based on its answers to special interrogatories, the jury indicated that 

Beacon Journal violated the Telephone Consumer Protection Act on three separate 

occasions when its autodialer called the Irvines’ house between the restricted hours of 

9:00 p.m. and 8:00 a.m.  The jury awarded the Irvines $500 for each violation, for total 

statutory damages of $1500.  The jury also found that the violations had been committed 

knowingly or willfully and awarded $4,500 in treble damages. 

{¶17} The jury also found that Beacon Journal’s telemarketing practices had 

invaded the privacy of each of the Irvines.  On these claims, the jury awarded each of the 

Irvines $250 in compensatory damages and $100,000 in punitive damages.  The trial 

court entered judgment on the jury verdict.   



8 

{¶18} Following a post-trial hearing before a magistrate, the Irvines were 

awarded $60,485.25 in attorney fees.  The trial court adopted the magistrate’s 

recommended award and overruled the objections raised by Beacon Journal. 

{¶19} Beacon Journal appeals from those two orders, raising fourteen 

assignments of error, some of which will be consolidated for ease of discussion.  The 

Irvines also appeal from a later order of the trial court that stayed the Irvines’ judgment 

against Beacon Journal but did not require Beacon Journal to post a bond.  The appeals 

were consolidated, and, though the appeals were from separate orders of the trial court, 

for briefing purposes, Beacon Journal was designated the appellant and the Irvines, the 

cross-appellants.  Consequently, Beacon Journal’s assignments of error will be addressed 

first, and then the Irvines’ sole assignment of error, designated a cross-assignment of 

error, will be addressed.  

II 

First Assignment of Error 

{¶20} “The trial court erred by returning the jury to further deliberations and not 

entering judgment in favor of the Beacon pursuant to Civ.R. 49(B) and/or correcting the 

jury’s verdict in form, consistent with the jury’s interrogatory answer that the Beacon did 

not invade the appellees’ privacy in regards to telephone harassment.” 

{¶21} Beacon Journal contends that the trial court erred when, after the jury’s 

initial deliberations, it failed to enter judgment on the jury’s answers to special 

interrogatories that were inconsistent with the general verdict on the Irvines’ invasion of 

privacy claim.  Specifically, the jury initially returned with a general verdict for the 

Irvines on this claim, with an award of compensatory damages of $250 each and an 



9 

award of punitive damages of $100,000 for each of the Irvines.  The general verdict form 

was signed by six of the eight jurors.  The jury’s answers to three of the special 

interrogatories, however, were inconsistent with the general verdict.  Through those 

interrogatories, the jurors indicated that Beacon Journal did not invade the privacy of 

either of the Irvines in regard to telephone harassment, nor did it act with actual malice.1 

{¶22} The trial court asked the jury to return for further deliberations, but, when 

the jury returned, it had completed the three interrogatories just as it had done before, 

except that it had failed to complete any general verdict form on this claim.  The trial 

court sent the jury back again for further deliberations.  The jury returned with a general 

verdict for the Irvines, with the same damages as it had initially awarded, and with 

answers to the three interrogatories that were consistent with its general verdict. 

{¶23} Faced with an inconsistency between the general verdict and the answers 

to three of the interrogatories, there were three options available to the trial court: 

{¶24} “*** When one or more of the answers [to interrogatories] is inconsistent 

with the general verdict, [1] judgment may be entered pursuant to Rule 58 in accordance 

with the answers, notwithstanding the general verdict, or [2] the court may return the jury 

for further consideration of its answers and verdict or [3] may order a new trial.”  Civ.R. 

49(B). 

{¶25} It is within the sound discretion of the trial court to determine which of 

these three actions to take.  Tasin v. SIFCO Industries, Inc. (1990), 50 Ohio St.3d 102, 

paragraph one of the syllabus. 

                                              

1. The original forms completed by the jury are not part of the record.  This court’s review therefore 
is limited to what is apparent from transcribed discussions between the trial judge and counsel.  Beacon 



10 

{¶26} Beacon Journal contends that the trial court abused its discretion by failing 

to enter judgment for Beacon Journal, based on the original answers to special 

interrogatories, the first option listed in Civ.R. 49(B).  Beacon Journal’s argument 

suggests that the option of entering judgment on the answers to interrogatories is the 

preferred action and that returning the jury for further deliberations is the action to be 

taken only in limited situations.  On the contrary, the Ohio Supreme Court has often 

stated that the preferable option under Civ.R. 49(B) is to send the jury back for further 

deliberations.  See, e.g., Perez v. Falls Fin., Inc. (2000), 87 Ohio St.3d 371, 375-376; 

Shaffer v. Maier (1994), 68 Ohio St.3d 416, 421-422.  In fact, if there is any restraint on 

the trial court’s discretion in this situation, it is when the court is permitted to enter 

judgment on the answers to special interrogatories that are inconsistent with the general 

verdict.  See Otte v. Dayton Power & Light Co. (1988), 37 Ohio St.3d 33, 41.  Beacon 

Journal has failed to demonstrate that the trial court abused its discretion by sending the 

jury back for further deliberations until it resolved the inconsistency between the general 

verdict and the special interrogatories. 

{¶27} Beacon Journal further contends that the trial court erred in its instructions 

to the jury when it sent the jury back for further deliberations.  Although Beacon Journal 

raised an objection to the trial court’s sending the jury back for further deliberations, it 

raised no objection to the manner in which court instructed the jury.  Consequently, it 

waived all but plain error.  See Perez, 87 Ohio St.3d at 375.  Beacon Journal cites only 

two cases in support of its argument, one of which does not even address the issue, and 

the other was subsequently reversed on this issue by the Ohio Supreme Court.  Therefore, 

                                                                                                                                       

Journal also asserts an argument based on a fact that does not appear in the record.  Consequently, that 



11 

Beacon Journal has failed to demonstrate error, much less that this was one of those rare 

situations in which the plain error doctrine should be invoked.  See id. at 375-377.  The 

first assignment of error is overruled. 

Second Assignment of Error 

{¶28} “The trial court erred in instructing the jury on invasion of privacy based 

on telephone harassment.” 

{¶29} Through this assignment of error, Beacon Journal contends that the trial 

court erred in its jury instruction on the invasion of privacy claims.  Although Beacon 

Journal raised several objections to the trial court’s instruction on invasion of privacy, it 

has abandoned some of those arguments on appeal and has raised some new ones.  

“When a party fails to object to the giving of or failure to give a jury instruction before 

the jury retires to consider a verdict, the party may not assign as error the giving of or 

failure to give such instruction.”  Schade v. Carnegie Body Co. (1982), 70 Ohio St.2d 

207, paragraph one of the syllabus.  Consequently, this court will address only the 

argument that Beacon Journal  preserved for appeal through a timely objection. 

{¶30} Beacon Journal asserts that the trial court erred by excluding from its 

instruction the language from Restatement of the Law 2d, Torts (1965), Section 652B, 

Comment d, that one, two, or even three telephone calls do not constitute an invasion of 

privacy.  By excluding that language, Beacon Journal contends, the jury was misled to 

believe that two or three phone calls could constitute an invasion of privacy.   

{¶31} To demonstrate reversible error, Beacon Journal must demonstrate (1) that 

the trial court abused its discretion by failing to give the requested instruction, and (2) 

                                                                                                                                       

argument will not be addressed. 



12 

that it was prejudiced as a result.  Jaworowski v. Med. Radiation Consultants (1991), 71 

Ohio App.3d 320, 327.  Beacon Journal has failed to demonstrate either error or 

prejudice. 

{¶32} The trial court gave a fairly detailed instruction on invasion of privacy, 

which included the following explanation: 

{¶33} “[I]t is only when telephone calls are repeated with such persistence and 

frequency as to amount to a course of hounding the Plaintiffs that becomes a substantial 

burden to his existence that the Plaintiffs’ privacy is invaded.” 

{¶34} The inclusion of this language should have made it clear to the jury that 

more than two or three telephone calls were required before liability would attach.  

Beacon Journal has failed to demonstrate an abuse of discretion by the trial court. 

{¶35} Beacon Journal attempts to demonstrate confusion on the part of the jury 

by linking the common-law invasion of privacy telemarketing claims to the statutory 

telemarketing claims, suggesting that the jury verdicts against it on all telemarketing 

claims were based on the same three late night phone calls.  The jury’s answers to 

interrogatories indicate that those three calls formed the basis of Beacon Journal’s 

statutory liability, but there was no special interrogatory to indicate the specific conduct 

that formed the basis of Beacon Journal’s common-law invasion of privacy liability, for 

which the jury awarded the bulk of its damages.  Although the jury found that only three 

telephone calls made by Beacon Journal violated the federal Act because they were made 

during restricted hours, telephone calls need not be made at a certain time of the day to 

constitute an invasion of privacy.  The record contains evidence of many more 

telemarketing calls generated by Beacon Journal to the Irvines during other hours of the 



13 

day.  Thus, Beacon Journal’s repeated suggestion that the invasion of privacy claims 

were based on a mere three phone calls is unfounded.  The second assignment of error is 

overruled.   

Third Assignment of Error 

{¶36} “The trial court erred in denying the Beacon’s motions for directed verdict 

and/or judgment notwithstanding the verdict on appellees’ invasion of privacy claims 

based upon telephone harassment.” 

Fourth Assignment of Error 

{¶37} “The jury’s verdict on appellees’ invasion of privacy claims based upon 

telephone harassment and the judgment entered thereon were contrary to law [and] 

against the manifest weight of the evidence.” 

{¶38} We will address these assignments of error together because they are 

closely related.  Beacon Journal contends that the trial court erred in denying its motions 

for directed verdict and for judgment notwithstanding the verdict on the Irvines’ claims 

for invasion of privacy based on telephone harassment.  Beacon Journal did not move for 

a directed verdict on this basis,2 but it did move for a JNOV.  Beacon Journal also 

contends that the judgment for the Irvines on these claims was against the manifest 

weight of the evidence. 

{¶39} The standard for granting a motion for judgment notwithstanding the 

verdict pursuant to Civ. R. 50(B) is the same as that for granting a motion for a directed 

verdict pursuant to Civ. R. 50(A).  Gladon v. Greater Cleveland Regional Transit Auth. 

(1996), 75 Ohio St.3d 312, 318-319.  Civ.R. 50(A)(4) provides: 



14 

{¶40} “*** When a motion for a directed verdict has been properly made, and 

the trial court, after construing the evidence most strongly in favor of the party against 

whom the motion is directed, finds that upon any determinative issue reasonable minds 

could come to but one conclusion upon the evidence submitted and that conclusion is 

adverse to such party, the court shall sustain the motion and direct a verdict for the 

moving party as to that issue.” 

{¶41} “[I]t is well established that the court must neither consider the weight of 

the evidence nor the credibility of the witnesses in disposing of a directed verdict 

motion.” Strother v. Hutchinson (1981), 67 Ohio St.2d 282, 284, citing Durham v. 

Warner Elevator Mfg. Co. (1956), 166 Ohio St. 31.  “[I]f there is substantial competent 

evidence to support the party against whom the motion is made, upon which evidence 

reasonable minds might reach different conclusions, the motion must be denied.”  

Hawkins v. Ivy (1977), 50 Ohio St.2d 114, 115, citing Kellerman v. J.S. Durig Co. 

(1964), 176 Ohio St. 320.    

{¶42} When reviewing the weight of the evidence, this court applies the same 

test in civil cases as it does in criminal cases.  Tewarson v. Simon (2001), 141 Ohio 

App.3d 103, 115.  “The [reviewing] court * * * weighs the evidence and all reasonable 

inferences, considers the credibility of witnesses and determines whether in resolving 

conflicts in the evidence, the [finder of fact] clearly lost its way and created such a 

manifest miscarriage of justice that the [judgment] must be reversed and a new trial 

ordered.”  Id., citing State v. Thompkins (1997), 78 Ohio St.3d 380, 387, quoting State v. 

Martin (1983), 20 Ohio App.3d 172, 175.  

                                                                                                                                       

2. Although Beacon Journal moved for a directed verdict on the newsgathering invasion of privacy 



15 

{¶43} The trial court instructed the jury on the telemarketing invasion of privacy 

claim, in relevant part, as follows: 

{¶44} “One who intentionally intrudes, physically or otherwise, upon the 

solitude or seclusion of another or his private affairs or concerns, is subject to liability to 

the other for invasion of his privacy, if the intrusion would be highly offensive to a 

reasonable person. 

{¶45} “*** 

{¶46} “In regard to the alleged telephone harassment and invasion of privacy, it 

is only when telephone calls are repeated with such persistence and frequency as to 

amount to a course of hounding the Plaintiffs that becomes a substantial burden to his 

existence that the Plaintiffs’ privacy is invaded.” 

{¶47} Beacon Journal contends that reasonable minds could only conclude, and 

that the jury lost its way in reaching a conclusion to the contrary, that Beacon Journal did 

not call the Irvines “with such persistence and frequency as to amount to a course of 

hounding” or to become a “substantial burden to [their] existence.”  This court does not 

agree. 

{¶48} Although Beacon Journal again focuses solely on the three late-night 

phone calls, there was evidence before the jury that the Irvines received many other 

phone calls from Beacon Journal.  Chief Irvine testified that they received hundreds of 

phone calls from Beacon Journal.  During some calls, the caller identified himself or 

herself as being from the Beacon Journal.  Many of the calls were “hang-up” calls, 

                                                                                                                                       

claim, it did not articulate an argument on the telephone harassment invasion of privacy claim. 



16 

however.  Beacon Journal contends that, other than the calls recorded by Beacon Journal 

and Ameritech, the Irvines did not prove that these calls came from Beacon Journal.   

{¶49} The evidence demonstrated, however, that Chief Irvine filed a criminal 

complaint because he was receiving so many hang-up calls and could not identify the 

source of the calls on his caller ID.  Once Ameritech placed a trap on his phone, many 

hang-up calls were identified as coming from Beacon Journal’s telemarketing 

department.  In fact, Beacon Journal’s own records indicate that it placed six calls of 

short duration, presumably hang-up calls, to the Irvines’ residence during the few days 

before the trap was put on the line.   

{¶50} Beacon Journal repeatedly asserts that the Irvines’ numbers are too high 

and stresses the fact that their numbers are not supported by the records of Ameritech or 

Beacon Journal.  None of these records, however, included a full reporting of the calls 

placed by Beacon Journal to the Irvines’ residence.  The Ameritech phone trap was only 

on the phone for twenty-one days of the relevant five-month period and recorded only 

those calls that the Irvines asked it to. 

{¶51} Beacon Journal’s records did not include any statistics for calls placed 

before May.  Moreover, the Beacon Journal log failed to include some calls that were on 

the Ameritech log, indicating that the log did not record all calls placed to the Irvines.  A 

Beacon Journal witness explained that the Beacon log would not record calls that were 

less than seven seconds in duration and that the system’s crashing might cause it to lose 

data on other calls.  Because there also was evidence before the jury that the autodialer 

system repeatedly crashed and lost data during this period, the jury could reasonably 



17 

conclude that Beacon Journal’s logs were not an accurate record of the number of calls 

placed to the Irvines’ residence.  

{¶52} This court cannot say that the jury lost its way in concluding that Beacon 

Journal called the Irvines “with such persistence and frequency as to amount to a course 

of hounding.”  The third and fourth assignments of error are overruled. 

Fifth Assignment of Error 

{¶53} “The trial court erred in denying the Beacon’s motions for directed verdict 

and/or judgment notwithstanding the verdict on appellees’ punitive damages claims.” 

Sixth Assignment of Error 

{¶54} “The jury’s verdicts in favor of appellees on their punitive damages claims 

and the judgment entered thereon were against the manifest weight of the evidence.” 

{¶55} We will address these assignments of error together because they are 

closely related.  Beacon Journal contends that the trial court erred in denying its motions 

for directed verdict and for judgment notwithstanding the verdict on the Irvines’ claims 

for punitive damages.  Beacon Journal also contends that the punitive damage awards 

were against the manifest weight of the evidence.   

{¶56} The trial court instructed the jury that it could award punitive damages if it 

found that Beacon Journal acted with actual malice.  The trial court defined “actual 

malice” as “a state of mind characterized by hatred, ill will, or a spirit of revenge or a 

conscious disregard for the rights and safety of other persons that has a great probability 

of causing substantial harm.”  Beacon Journal contends that there was no evidence that it 

acted with actual malice. 



18 

{¶57} Although there is no evidence that Beacon Journal acted with hatred or ill 

will, there is ample evidence that it acted in conscious disregard of the rights of others 

and that its conduct had a great probability of causing substantial harm.  Beacon Journal’s 

telemarketing system was purportedly designed to maximize productivity while at the 

same time minimizing the intrusion caused by the phone calls.  The jury could reasonably 

conclude, however, that Beacon Journal’s actions during the summer of 1999 

demonstrated an emphasis on productivity at the expense of the recipients of the calls.  

During this time, the autodialer computer system crashed repeatedly, yet there is no 

evidence that Beacon Journal took any steps at that time to protect recipients of calls 

from the disturbance caused by additional calls.3  Instead, when the system crashed, the 

steps Beacon Journal took were to run the autodialer again so that it could regain the data 

it lost, calling many telephone numbers again and again.  

{¶58} Even if the jury focused only on the late-night phone calls, the evidence 

supported the jury’s apparent conclusion that Beacon Journal’s actions had a great 

probability of causing substantial harm.  Beacon Journal limits its argument to the harm 

caused to the Irvines, overlooking the fact that the Irvines’ telephone number was not the 

only one called by Beacon Journal during prohibited hours those two nights.  The focus 

of punitive damages is on the defendant’s conduct and whether it acted in conscious 

disregard to others, not just the particular plaintiffs in this case. See Preston v. Murty 

(1987), 32 Ohio St.3d 334, syllabus. 

{¶59} There was no evidence of exactly how many calls were placed by the 

autodialer when it ran the disconnect list those two nights.  There was evidence, however, 

                                              

3. Beacon Journal apparently replaced the system at a later time. 



19 

that during a regular four-hour sales shift, the autodialer would place approximately five 

thousand calls and that it took several hours for Beacon Journal to run its disconnect list 

every weekend.  The purpose of running the list was to generate a solicitation list.  

Witnesses from Beacon Journal’s telemarketing department explained that the “fastest 

and best way for [it] to find new movers in the marketplace is to call through [a] 

disconnect list *** and find newly activated telephone numbers that [it] can, at a later 

time, call for subscription sales.”  The resulting data were a list of hot prospects that 

Beacon Journal would target heavily for the first few weeks after the number was 

connected.  When the system crashed in late June 1999 and Beacon lost data about the 

newly connected numbers, it was not willing to wait until the next weekend to regather 

information about these numbers.  Although there was no direct evidence of how many 

newly connected numbers Beacon Journal expected to find when it ran its disconnect list, 

the jury could reasonably infer from the evidence that Beacon Journal expected the 

number to be significant. 

{¶60} Beacon Journal repeatedly suggests that because there was no sales pitch, 

but merely the brief ringing of the phone, these calls caused no real intrusion. Although 

the intrusion of a hang-up call apparently seems minimal to Beacon Journal, many of 

these hang-up calls came in the middle of the night, potentially waking people from a 

sound sleep.  The recipient of a late-night hang-up call would typically assume that the 

caller is attempting to harass him or to determine whether anyone is at home.  He would 

not likely conclude that the calls were coming from an autodialer in a telemarketing 

department that had been experiencing computer glitches.  



20 

{¶61} Middle-of-the-night hang-up calls would be disturbing to anyone, but 

Beacon Journal apparently did not even factor that consideration into its decision-making 

process.  Beacon’s staff set the machine to run all night, everyone went home, and when 

they came back the next day the data were waiting for them.  The evidence further 

demonstrated that no one even bothered to review those data because no one saw a need.  

A review of these data would have showed that the autodialer detected a ring on the 

Irvines’ line on June 27, yet it called that number on the disconnect list several more 

times, including the three calls in the middle of the night.  It was apparently not until this 

litigation that Beacon Journal saw the need to review its data and discovered that the 

Irvines’ number, and the jury could reasonably infer many other telephone numbers, were 

called on the disconnect list far more than the one time that should have been required to 

detect that the number had been reconnected.   

{¶62} The jury could reasonably conclude that Beacon Journal had acted in 

conscious disregard to the rights of others and that its conduct had a great probability of 

causing substantial harm.  Therefore, Beacon Journal has failed to demonstrate that the 

trial court erred in denying its motions for directed verdict and judgment notwithstanding 

the verdict or that the jury lost its way on the Irvines’ claims for punitive damages.  The 

fifth and sixth assignments of error are overruled. 

Seventh Assignment of Error  

{¶63} “The jury’s verdicts in favor of appellees on their claims for punitive 

damages and the judgments entered thereon are excessive and/or unconstitutional under 

Ohio and federal law.” 



21 

{¶64} In addition to its claim that the punitive damage awards were not 

supported by the evidence, Beacon Journal raises a legal challenge to those awards.  

Beacon Journal’s legal argument challenges the large disparity between the punitive 

damage award ($100,000) and the compensatory damage award ($250).  Beacon Journal 

contends that each punitive damage award that was 400 times each compensatory damage 

award was, on its face, impermissible.  In support of this argument, Beacon Journal cites 

Gray v. Gen. Motors Corp. (1977), 52 Ohio App.2d 348, 359, in which the court found a 

punitive damage award that was also 400 times the compensatory damage award to be 

grossly disproportionate and, therefore, impermissible.  The Gray court, however, did not 

find the punitive damages to be excessive solely based on the numbers.  The court did not 

apply a “rigid mathematical formula” but instead looked at the evidence of wrongdoing 

that was before the jury.  The Gray court stressed that punitive damages “must bear some 

reasonable relation or proportion to actual damages, that is, the nature and extent of the 

wrong done the plaintiff.”  Id.  The court focused not only on the disparity between the 

punitive damages and the compensatory damages, but also on the fact that there was no 

direct evidence that the defendant had acted with actual malice.   Id.  

{¶65} “‘Low compensatory damages and high punitive damages assessed by a 

jury are not in and of themselves cause to reverse the judgment or to grant a remittitur, 

since it is the function of the jury to assess the damages and, generally, it is not for the 

trial or appellate court to substitute its judgment for that of the trier of fact. A large 

disparity, standing alone, is insufficient to justify a court’s interference with the province 

of the jury.’”  Wightman v. Consol. Rail Corp. (1999), 86 Ohio St.3d 431, 438, quoting 

Villella v. Waikem Motors, Inc. (1989), 45 Ohio St.3d 36, 40. 



22 

{¶66} A large disparity, in and of itself, does not constitute reversible error 

because an award of punitive damages is more about a defendant’s behavior than the 

plaintiff’s loss.  “The purpose of punitive damages is not to compensate a plaintiff, but to 

punish and deter certain conduct.” Moskovitz v. Mt. Sinai Med. Ctr. (1994), 69 Ohio St.3d 

638, 651.  The actual damage sustained by the plaintiff “has little to do with how a jury 

might effectively and fairly punish and deter [the defendant’s tortious conduct].”  

Wightman, 86 Ohio St.3d at 439.  Factors that might make a large punitive damage award 

appropriate in a particular case include “[a] substantial harm, a continuing risk, a 

deterrent effect, and an economically viable [defendant].”  Id.  

{¶67} Thus, Beacon Journal’s legal argument essentially becomes a factual one.  

Beacon Journal did not articulate a factual argument under this assigned error, however, 

and this court is not inclined to make Beacon Journal’s argument for it.  Consequently, 

the seventh assignment of error is overruled. 

Eighth Assignment of Error 

{¶68} “The trial court erred in denying appellants’ motion for directed verdict on 

plaintiffs’ claims under the Telephone Consumer Protection Act.” 

{¶69} Beacon Journal contends that the trial court should have granted it a 

directed verdict on the Irvines’ claims under the Telephone Consumer Protection Act.  It 

contends that the undisputed evidence demonstrated that the only calls placed during 

restricted hours did not qualify as “telephone solicitations” under the Act because the 

calls were placed by an automated dialing machine, and no solicitor was even intending 

to speak to the Irvines.  This argument is not persuasive.  



23 

{¶70} Beacon Journal does not dispute that its telemarketing department placed 

the calls and that if the calls qualified as “telephone solicitations,” they constituted 

violations of the Telephone Consumer Protection Act because the calls were placed 

between the restricted hours of 9:00 p.m. and 8:00 a.m.  Their argument is that these calls 

did not constitute telephone solicitations because no sales representative was on the other 

end of the line; in fact, no sales representatives were even in the building at the time the 

calls were placed. 

{¶71} Section 227(a)(3), Title 47, U.S.Code defines the term “telephone 

solicitation” as “the initiation of a telephone call *** for the purpose of encouraging the 

purchase or rental of, or investment in, property, goods, or services[.]”  Beacon 

essentially contends that a telephone call does not qualify as a “telephone solicitation” 

unless a sales representative is on the other end of the line, intending to speak to the 

recipient of the call.   

{¶72} Beacon Journal cites no legal authority to support its argument, nor does it 

point to specific language of the definition that supports such a construction.  There is no 

language in the statute requiring that a conversation take place or that a sales 

representative be at the other end of the line.  As the Irvines argued in opposition to 

Beacon Journal’s motion for directed verdict, the mere ringing of the phone could 

constitute a violation.   

{¶73} Section 227(a)(3), Title 47, U.S.Code, as quoted above, refers to the 

“initiation” of a telephone call, not the completion of one.  Expressions of legislative 

intent further support the trial court’s construction of the statute.  The Congressional 

findings following Section 227(a)(3), Title 47, U.S.Code stress the need to control the 



24 

invasion into the privacy of the homes of consumers by telemarketers.  The findings 

make repeated references to the low-cost technology of “automated or prerecorded 

telephone calls,” suggesting that, if left unchecked, consumers could become 

overwhelmed by such calls.  Legislative concern is directed toward the telephone calls 

themselves, noting that multimillions of such calls are placed each day, and that each 

time a telephone line is tied up with a call, it is “seized” for the duration of the call.  

{¶74} The fact that no solicitor was at the other end of the line each time that 

Beacon Journal called the Irvines in the middle of the night does not demonstrate to this 

court that no reasonable fact finder could have found that the calls were placed for the 

purpose of encouraging the sale of a Beacon Journal subscription.  Even if Beacon 

Journal did not intend to make a solicitation at those particular times, Beacon Journal’s 

own evidence was that the purpose of these calls was to detect recently connected 

telephone numbers so that it could generate a telemarketing list of numbers to be called 

by telemarketers in the future.  The fact that these particular calls were one step removed 

from the actual sales pitch does not mean that the purpose of the calls was not to, 

ultimately, attempt to sell a subscription to the Beacon Journal.  This court is not 

persuaded by Beacon Journal’s argument that the calls it generated by the autodialer, with 

no intention of connecting them to a telephone solicitor, did not qualify as “telephone 

solicitations.”  Whether a solicitor is at the other end of the phone when the telephone 

rings, the intrusion into the home and the seizing of the telephone line is  the same.  In 

fact, an argument can be made that when the telephone rings and no one is on the other 

end, the recipient is even more disturbed and inconvenienced than if a sales person is at 

the other end of the line.   



25 

{¶75} The eighth assignment of error is overruled. 

Ninth Assignment of Error  

{¶76} “The jury’s verdict in favor of appellees on their claims under the 

Telephone Consumer Protection Act is against the manifest weight of the evidence.” 

{¶77} Beacon Journal contends that the judgment for the Irvines on their claims 

under the Telephone Consumer Protection Act was against the manifest weight of the 

evidence.  Beacon Journal does not dispute that it placed three calls to the Irvines’ 

telephone number via the autodialer during restricted hours.  Its weight-of-the-evidence 

argument is essentially the same as the argument it raised through its eighth assignment 

of error, that such calls did not constitute violations of the federal Act.  Because this court 

found no merit in that argument, the ninth assignment of error is likewise overruled.   

Tenth Assignment of Error 

{¶78} “The trial court abused its discretion and erred as a matter of law in 

submitting the question of entitlement to treble damages under the TCPA to the jury.” 

{¶79} Beacon Journal contends that the trial court erred in allowing the jury to 

determine whether the Irvines were entitled to treble damages because that issue should 

have been decided by the trial judge.  Section 227(c)(5), Title 47, U.S.Code provides:  

{¶80} “If the court finds that the defendant willfully or knowingly violated the 

regulations prescribed under this subsection, the court may, in its discretion, increase the 

amount of the award to an amount equal to not more than 3 times the amount available 

under subparagraph (B) of this paragraph.” 

{¶81} Because the statute refers to the “court” rather than the jury, Beacon 

Journal contends that it requires that the treble damage issue be tried to the trial judge, 



26 

not the jury.  Beacon Journal cites no case law interpreting this provision on the issue, nor 

was this court able to find any.   

{¶82} Although the term “court” might reasonably be interpreted to mean judge 

and not jury, see Feltner v. Columbia Pictures Television, Inc. (1998), 523 U.S. 340, 346, 

140 L.Ed.2d 438, it could also be construed to include the judge and jury.  See Feltner, 

523 U.S. at 356 (Scalia, J., concurring in judgment).  Even if “court” means trial judge, 

the statute merely fails to afford plaintiffs a statutory “right” to a jury trial.  See id. at 

346.  It does not mandate that the treble-damage issue be determined by the “court” 

without the assistance of the jury.  Moreover, the United States Supreme Court’s decision 

in Feltner suggests that, even if the Irvines had no statutory right to a jury determination 

of this issue, they may have had a constitutional one.  See id. at 355.  

{¶83} The only case cited by Beacon Journal is one construing an entirely 

different statue, Ohio’s Consumer Sales Practices Act, R.C. 1345.09(B).  R.C. 1345.09 

has no similar language referring to the “court,” nor is the trebling of damages 

conditioned on a knowing or willful violation of the statute; the only similarity is the 

trebling of damages.  Although courts have held that the trial judge, not the jury, is better 

equipped to determine a plaintiff’s entitlement to treble damages under R.C. 1345.09, it is 

because the determination is a legal one, not a factual one, and legal determinations are 

within the province of the trial judge.  See, e.g., Inserra v. J.E.M. Bldg. Corp. (Nov. 22, 

2000), 9th Dist. No. 2973-M, at 17.  The determination of a plaintiff’s entitlement to 

treble damages under the Telephone Consumer Protection Act, on the other hand, 

requires a mere factual finding, whether the defendant’s violation was willful and 



27 

knowing.  See Section 227(c)(5), Title 47, U.S.Code.  Thus, the reasoning expressed in 

Inserra does not apply.  

{¶84} Consequently, Beacon Journal has failed to convince us that the trial court 

erred by allowing the jury to determine whether the Irvines were entitled to treble 

damages.  The tenth assignment of error is overruled. 

Eleventh Assignment of Error 

{¶85} “The trial court erred in failing to direct a verdict in favor of the Beacon 

on the issue of treble damages.” 

Twelfth Assignment of Error 

{¶86} “The award of treble damages is against the manifest weight of the 

evidence.” 

{¶87} Beacon Journal contends that the trial court erred in failing to direct a 

verdict on the Irvines’ claims for treble damages and that the treble-damage awards were 

against the manifest weight of the evidence.4  Beacon Journal maintains that there was no 

evidence to establish the statutory requirements for treble damages. 

{¶88} Section 227(c)(5), Title 47, U.S.Code allows the trial court to award treble 

damages if “the defendant willfully or knowingly violated the regulations prescribed 

under this subsection[.]”  Beacon Journal contends that the evidence established that 

Beacon Journal did not know that it was violating the Telephone Consumer Protection 

Act by running its autodialer all night.  Based on the same legal reasoning asserted in its 

eighth assignment of error, that these calls did not constitute “telephone solicitations” 

                                              

4. Because Beacon Journal raised no motion for a directed verdict on this basis, this court can only 
assume that Beacon Journal faults the trial court for failing to sua sponte grant a directed verdict on the 
treble-damages issue.  See Gibbons v. Price (1986), 33 Ohio App.3d 4, 12. 



28 

under the Act, Beacon’s witnesses testified that they did not know that they were 

violating the Act by running the disconnect list overnight.  

{¶89} Even if the jury believed the testimony of Beacon’s witnesses that Beacon 

Journal did not knowingly violate the Act, the Act also permitted an award of treble 

damages if Beacon Journal willfully violated the Act.  Although this court found no case 

law construing the “willfully *** violated” language in the Telephone Consumer 

Protection Act, there is a wealth of case law construing the term “willful violation” as it 

is used in other federal statutes.   

{¶90} The United States Supreme Court, construing “willful violation” as that 

term is used in the Age Discrimination in Employment Act, held that an employer 

commits a “willful violation” of that Act when it demonstrates a knowing or reckless 

disregard for the matter of whether its conduct was prohibited by the Act.  Trans World 

Airlines, Inc. v. Thurston (1986), 469 U.S. 111, 128, 83 L.Ed.2d 523.  The Thurston court 

further reasoned that a violation is not willful where the employer “acted reasonably and 

in good faith in attempting to determine whether [its conduct] would violate [the Act].”  

Id. at 129. 

{¶91} The evidence was clear that Beacon Journal telemarketing people knew 

about the federal Act and that they could not make solicitation calls after 9:00 p.m. or 

before 8:00 a.m.  There was also evidence from which the jury could infer that Beacon 

Journal also knew or acted in reckless disregard of whether the Act also restricted when it 

could run the disconnect list.  Beacon Journal did not normally run the disconnect list at 

night, but typically ran the list during daytime hours on Saturdays and Sundays.  In fact, 



29 

Beacon Journal’s former consumer marketing manager testified that it was against 

company policy to run the disconnect list overnight.   

{¶92} Beacon Journal’s former circulation sales manager testified that he came 

in to work one Monday morning in late June 1999 and discovered that no data had been 

compiled on the disconnect list over the weekend.  He decided to get the missing data by 

running the disconnect list overnight for two nights.  He sought no opinion from 

Beacon’s legal department or outside counsel, nor did he make any other attempt to 

determine whether that activity would comply with the Telephone Consumer Protection 

Act.  In fact, he admitted that he made the decision himself and that he told no one about 

it except the night-shift leader.  The night-shift leader ran the disconnect list on two 

nights, as he had been instructed to do, but he admitted that he was uncomfortable doing 

it.   

{¶93} Reasonable minds could conclude, and the jury did not lose its way in so 

concluding, that Beacon Journal demonstrated a reckless disregard for whether its 

conduct of running the disconnect list overnight violated the Telephone Consumer 

Protection Act.  The eleventh and twelfth assignments of error are overruled. 

Thirteenth Assignment of Error 

{¶94} “The award of treble damages must be vacated and/or reduced because 

appellees are not entitled to recover damages in excess of three times the amount 

available under the statute.” 

{¶95} For Beacon Journal’s violations of the Telephone Consumer Protection 

Act, the jury found that the Irvines were entitled to total statutory damages of $1,500 plus 

treble damages of $4,500.  The trial court then entered judgment that awarded the Irvines 



30 

both the statutory damages and the treble damages.  Beacon Journal contends that, by the 

explicit terms of the Telephone Consumer Protection Act and legal principles governing 

the trebling of damages generally, the trial court had authority to award the trebled 

damages in lieu of the statutory damages, but not in addition to them.  We agree. 

{¶96} As quoted above, Section 227(c)(5), Title 47, U.S.Code provides:  

{¶97} “If the court finds that the defendant willfully or knowingly violated the 

regulations prescribed under this subsection, the court may, in its discretion, increase the 

amount of the award to an amount equal to not more than 3 times the amount available 

under subparagraph (B) of this paragraph.” 

{¶98} The explicit terms of the statute authorize the trial court to increase the 

statutory damages to an amount “equal to not more than 3 times” the statutory damages.  

Nothing authorizes the trial court to award treble damages in addition to the statutory 

damage award.  The total damages cannot exceed the trebled amount. 

{¶99} The concept of trebled damages generally has always been understood to 

authorize the trebling of damages as a total damage figure, not one to be added to the 

statutory or compensatory damages.  See, e.g., Green v. U.S.A. Energy Consultants (Sept. 

18, 1986), 8th Dist. Nos. 50942 and 51149.  The trial court erred by awarding treble 

damages in addition to the statutory damages, rather than in lieu of them.  The thirteenth 

assignment of error is sustained. 

Fourteenth Assignment of Error 

{¶100} “The trial court erred in entertaining appellee’s motion for attorney fees, 

in adopting the magistrate’s findings of fact and conclusions of law concerning attorney 

fees, and in entering judgment awarding attorney fees in favor of appellees.” 



31 

{¶101} Beacon Journal contends that the trial court erred in awarding attorney 

fees to the Irvines because the jury, not the court, should have made the determination of 

whether the Irvines were entitled to attorney fees.  We need not address the propriety of 

the attorney fee award because Beacon Journal has failed to preserve this issue for 

review. 

{¶102} First, as the trial court noted in a post-trial order, the trial court had 

informed the parties that it would address the issue of attorney fees after trial, and neither 

party raised any objection.  Moreover, the issue of attorney fees was tried to a magistrate, 

who decided that the Irvines should be awarded $60,485.25 in attorney fees.  Although 

Beacon Journal raised several objections to the magistrate’s decision, it did not object to 

the fact that the attorney fee issue was tried to the magistrate and not a jury.  Civ.R. 

53(E)(3)(b) expressly states that “[a] party shall not assign as error on appeal the court’s 

adoption of any finding of fact or conclusion of law unless the party has objected to that 

finding or conclusion under this rule.”  Because Beacon Journal did not raise an objection 

on this basis, we are precluded from addressing the merits of this assignment of error, and 

it is overruled accordingly.  See In re Estate of Kordiac (Oct. 20, 1999), 9th Dist. No. 

19192, at 3.  The fourteenth assignment of error is overruled. 

Cross-Assignment of Error 

{¶103} “The trial court erred in relieving its garnishment order and in not 

requiring the appellant to post a bond in the amount [of] the jury verdict while the case is 

pending in [the] appellate court.” 



32 

{¶104} The Irvines contend that the trial court erred (1) by vacating its prior 

order of garnishment and (2) by staying the execution of the judgment without requiring 

it to post a supersedeas bond.   

{¶105} Although no order of garnishment appears in the record, the trial court 

indicated through a subsequent journal entry that it was vacating its prior order of 

garnishment.  The Irvines contend that the trial court has no authority to vacate an order 

of garnishment, but they cite no authority for that proposition.  We are not inclined to 

make the Irvines’ legal argument for them.  Collier v. Dorcik (Nov. 29, 2000), 9th Dist. 

No. 3009-M, at 13.  Moreover, as Beacon Journal notes, the trial court ordered 

garnishment before the judgment was final, so its act of vacating that order appears to be 

appropriate.  See State ex rel. Electrolert, Inc. v. Lindeman (1994), 99 Ohio App.3d 154, 

157-158. 

{¶106} The Irvines next contend, relying on Civ.R. 62(B), that the trial court 

had no authority to stay the execution of the judgment without ordering Beacon Journal 

to pay a supersedeas bond.  Civ.R. 62(B) provides: 

{¶107} “When an appeal is taken the appellant may obtain a stay of execution of 

a judgment or any proceedings to enforce a judgment by giving an adequate supersedeas 

bond.  *** The stay is effective when the supersedeas bond is approved by the court.” 

{¶108} The Irvines cite no authority that construes Civ.R. 62(B) as mandating a 

bond before a stay can be granted.  An “adequate supersedeas bond” could reasonably be 

construed to mean no bond at all, if the trial court felt that none was necessary, as in this 

case. See Lomas & Nettleton Co. v. Warren (June 29, 1990), 11th Dist. No. 89-G-1519 

(construing “sufficient sureties” language of R.C. 2505.09 to encompass no sureties in 



33 

certain cases).5 This court has held that “under appropriate circumstances, the trial court 

may exercise its discretion and stay the execution of judgment without requiring the 

appellant to post a supersedeas bond.”  Whitlatch & Co. v. Stern (Aug. 19, 1992), 9th 

Dist. No. 15345, at 21; see, also, Lomas, supra (holding that “[t]he posting of a 

supersedeas bond is not mandatory to stay an execution in all cases”). 

{¶109} The trial court gave a reasonable explanation for its decision that an 

“adequate” bond to secure the Irvines’ interests in this case was no bond at  

all.  In its journal entry granting the stay, the trial court indicated its finding “that the 

Plaintiffs are adequately secured by the Defendant’s solvency and well-established ties to 

Akron, Ohio, and that, therefore, the Defendants are not required to post a bond at this 

time.”  This court finds no abuse of discretion by the trial court.  The cross-assignment of 

error is overruled. 

III 

{¶110} Beacon Journal’s thirteenth assignment of error is sustained.  Its 

remaining assignments of error are overruled.  The Irvines’ cross-assignment of error is 

overruled.  The judgment is reversed only insofar as the trial court awarded treble 

damages in addition to statutory damages under the Telephone Consumer Protection Act.  

The cause is remanded for correction of that aspect of the judgment only. 

Judgment affirmed in part, 
reversed in part 

and cause remanded. 
 SLABY and CARR, JJ., concur. 

                                              

5. The Irvines do not base their argument on R.C. 2505.09. 


		reporters@sconet.state.oh.us
	2004-07-02T22:00:44-0400
	Supreme Court of Ohio
	Reporter Decisions
	this document is approved for posting.




