
[Cite as Ayad v. Radio One, Inc., 2007-Ohio-2493.] 

Court of Appeals of Ohio 
 

EIGHTH APPELLATE DISTRICT 
COUNTY OF CUYAHOGA 

  
 

JOURNAL ENTRY AND OPINION 
No. 88031 

  
 

 
 

BRAHIM (ABE) AYAD, DBA POLITICALLY DAMNED 
TALK RADIO, ET AL. 

 
PLAINTIFFS-APPELLANTS 

 
vs. 

 
RADIO ONE, INC., ET AL. 

 
DEFENDANT-APPELLEE 

 
  

 
JUDGMENT: 
AFFIRMED 

  
 

Civil Appeal from the 
Cuyahoga County Court of Common Pleas 

Case No. CV-04-542565 
 

BEFORE:     Boyle, J., Kilbane, P.J., and Blackmon, J. 
 

RELEASED:  May 24, 2007 
 

JOURNALIZED:  



[Cite as Ayad v. Radio One, Inc., 2007-Ohio-2493.] 
ATTORNEYS FOR APPELLANTS  
 
Brahim Abe Ayad, Pro Se 
4523 Camellia Drive 
North Olmsted, Ohio 44070 
 
Michael Try Watson 
717 East 126th Street 
Cleveland, ohio 44108 
 
 
ATTORNEYS FOR APPELLEE 
 
Joel R. Hlavaty 
Adam J. Russ 
2500 Key Center 
127 Public Square 
Cleveland, Ohio 44114-1230 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
N.B.  This entry is an announcement of the court's decision.  See App.R. 22(B), 
22(D) and 26(A); Loc.App.R. 22.  This decision will be journalized and will become 
the judgment and order of the court pursuant to App.R. 22(E) unless a motion for 
reconsideration with supporting brief, per App.R. 26(A), is filed within ten (10) days 
of the announcement of the court's decision.  The time period for review by the 
Supreme Court of Ohio shall begin to run upon the journalization of this court's 
announcement of decision by the clerk per App.R. 22(E).  See, also, S.Ct. Prac.R. II, 
Section 2(A)(1). 
BOYLE, M.J., J.: 



 
 

−2− 

{¶ 1} Plaintiffs-appellants, Brahim Ayad and Michael Troy Watson, d.b.a. 

Politically Damned Talk Radio, appeal from a March 17, 2006 judgment of the 

Cuyahoga County Court of Common Pleas, granting the motion for summary 

judgment of appellee, Radio One, Inc. (“Radio One”). 

{¶ 2} On September 10, 2004, appellants filed a complaint against Radio One 

and six other defendants, for breach of contract, violation of their right to free 

speech, tortious interference with their right to contract, libel and/or slander, breach 

of practice or custom, discrimination by race, religion, and/or political ideology, and 

conspiracy to harm.1  Simultaneously, appellants filed a motion for temporary 

restraining order, commanding their immediate return to the airways at WERE in the 

time previously allotted to their program.  The trial court denied appellants’ motion 

for a temporary restraining order on September 16, 2004. 

{¶ 3} On October 12, 2004, defendants removed the case to the United 

States District Court for the Northern District of Ohio, Eastern Division.  However, on 

July 19, 2005, the federal district court granted defendants’ motion for judgment on 

the pleadings with respect to all federal claims.  It further dismissed the remaining 

state claims for lack of subject matter jurisdiction and remanded the case to the 

Cuyahoga County Court of Common Pleas.     

                                                 
1The other defendants named were WERE Radio 1300 AM (“WERE”), Catherine L. 

Hughes, Chairperson of the Board and Secretary of Radio One, Carl Hamilton, Vice 
President in Charge of Operations of Radio One, David Bevins, Corporate Executive of 
Radio One and WERE, Bill Glover, Sales Manager of Radio One and WERE, and John 



 
 

−3− 

{¶ 4} On August 31, 2005, defendants filed a motion for judgment on the 

pleadings, which the trial court granted in part, and denied in part, on November 23, 

2005.  It granted judgment to all defendants, except for Radio One, and granted 

judgment on all of appellants’ claims, except for their breach of contract claim. 

{¶ 5} Radio One filed a motion for summary judgment on February 8, 2006 

and appellants filed their motion for summary judgment on February 24, 2006.  On 

March 17, 2006, the trial court denied appellants’ motion for summary judgment and 

granted judgment as a matter of law to Radio One.   

{¶ 6} It is from this judgment which appellants appeal, raising the following 

five assignments of error: 

{¶ 7} “[1.] The trial court erred in granting [Radio One’s] motion for summary 

judgment contrary to the law of summary judment and the facts at issue in the case 

for reasons including, that outstanding issues of material fact remained unresolved 

***. 

{¶ 8} “[2.] The trial court erred in denying [appellants’] first motions to compel 

and then granted [Radio One’s] motion for summary judgment in spite of their 

refusal to comply with discovery, including interrogatory response, production of 

documents and/or deposition appearance. 

{¶ 9} “[3.] The trial court erred in granting [Radio One’s] motion for judgment 

on the pleadings as to dismissed defendants ***. 

                                                                                                                                                             
Doe. 



 
 

−4− 

{¶ 10} “[4.] The trial court erred in denying [appellants’] second and third 

motions to compel and then granting [Radio One’s] motion for summary judgment in 

spite of their refusal to comply with discovery, including interrogatory response, 

production of documents and/or deposition appearance. 

{¶ 11} “[5.] The trial court erred in granting summary judgment overruling the 

‘law of the case’ as the trial court had previously determined that the case ‘would go 

to the jury’ in the court’s temporary restraining order ruling and overruled 

[defendants’] motion for judgment on the pleadings finding that [***] ‘Plaintiffs case 

may proceed against the defendant, Radio One, Inc., only and under the breach of 

contract claim only.’”2 

{¶ 12} In their first assignment of error, appellants present three issues for our 

review.  They maintain that the trial court erred in granting summary judgment to 

Radio One when if found that Radio One did not breach an oral agreement between 

the parties, a written agreement, or breach the custom and practice between the 

parties. 

{¶ 13} In order for a summary judgment to be granted, the moving party must 

prove: “*** (1) no genuine issue as to any material fact remains to be litigated, (2) 

the moving party is entitled to judgment as a matter of law, and (3) it appears from 

                                                 
2Plaintiffs presented six other assignments of error in their brief, numbered six 

through eleven.  However, plaintiffs did not argue them or put forth any reasons or authority 
in support of these assignments, as required by App.R. 16(7).  As such, we will not address 
them. 



 
 

−5− 

the evidence that reasonable minds can come to but one conclusion, and viewing 

such evidence most strongly in favor of the nonmoving party, that conclusion is 

adverse to the party against whom the motion for summary judgment is made.”  

Mootispaw v. Eckstein (1996), 76 Ohio St.3d 383, 385. 

{¶ 14} The Ohio Supreme Court stated in Dresher v. Burt (1996), 75 Ohio 

St.3d 280, 296, “*** the moving party bears the initial responsibility of informing the 

trial court of the basis for the motion, and identifying those portions of the record 

which demonstrate the absence of a genuine issue of fact on a material element of 

the nonmoving party’s claim.  The ‘portions of the record’ to which we refer are 

those evidentiary materials listed in Civ.R. 56(C), such as the pleadings, depositions, 

answers to interrogatories, etc., that have been filed in the case. ***” (Emphasis sic.) 

 If the moving party satisfies this burden, then the nonmoving party has the burden, 

pursuant to Civ.R. 56(E), to provide evidence demonstrating a genuine issue of 

material fact.  If the nonmoving party does not satisfy this burden, then summary 

judgment is appropriate. Civ.R. 56(E).   

{¶ 15} Appellate courts review a trial court’s granting of summary judgment de 

novo.  Brown v. Scioto Cty. Bd. of Commrs. (1993), 87 Ohio App.3d 704, 711.  The 

Brown court stated that “we review the judgment independently and without 

deference to the trial court’s determination.”  Id.  An appellate court must evaluate 

the record “in a light most favorable to the nonmoving party.”  Link v. Leadworks 

Corp. (1992), 79 Ohio App.3d 735, 741.  Furthermore, a motion for summary 



 
 

−6− 

judgment must be overruled if reasonable minds could find for the party opposing the 

motion. Id. 

{¶ 16} In the case sub judice, it is undisputed that Radio One and Ayad 

entered into a written contract on September 3, 2003, where Ayad paid for airtime on 

WERE to broadcast a radio-talk show, Politically Damned.3  The contract was titled: 

“WERE - AM TIME BROKERED CONTRACT.”  Under the contract, Ayad was 

identified as the “time broker.”4  

{¶ 17} Paragraph one of the agreement stated: 

{¶ 18} “In consideration of the Weekly Net Sum of $200.00, Radio One, Inc. 

agrees to sell and Time Broker agrees to buy the Friday, 10:00pm-11:00pm segment 

of available airtime on the Station with weekly payment due each day of broadcast 

beginning September 5th, 2003 for a period of 52 weeks (see section 14).  The 

Station reserves the right to change program times with reasonable notice.  All sales 

are subject to terms and conditions set forth below.”5 

{¶ 19} The final paragraph of the contract further provided:   

                                                 
3Appellant Watson was not a party to the contract. 
 
4A time broker pays the radio station a fee for the right to broadcast a program for a 

set period of time. 
5The parties agree that according to the Time Broker Contract, Ayad was required to 

pay each week, with payment due “each day of broadcast.”  Nevertheless, it was evident 
from the testimony of Watson and William Glover, WERE’s Account Executive/Account 
Manager, that almost from the beginning of the contract, Ayad paid for the programming 
two weeks in advance, and that is what was expected of him.  



 
 

−7− 

{¶ 20} “This agreement may not be changed, altered, or modified except in 

writing.  The only persons authorized to alter the terms of this agreement on behalf 

of Radio One, Inc. and WERE are the Station Manager of WERE, the General 

Manager and the Operations Manager of Radio One Cleveland.” 

{¶ 21} It is also undisputed that appellants orally purchased additional hours of 

airtime per week from Radio One.  Initially, Politically Damned aired for one hour per 

week, every Friday, from 10:00 p.m. to 11:00 p.m.  On October 24, 2003, appellants 

purchased an additional hour per week, on Friday evenings, from 11:00 p.m. to 

12:00 a.m.  On March 19, 2004, they purchased another hour per week, from 9:00 

p.m. to 10:00 p.m., every Friday.  Thus, appellants’ show was then on the air each 

Friday, from 9:00 p.m. to midnight.  Finally, on May 25, 2004, appellants purchased 

the 11:00 p.m. to 12:00 a.m. time period every Monday through Thursday, for a total 

of seven hours of airtime per week.  

{¶ 22} Appellants aired their final broadcast on Friday, September 3, 2004.  On 

Monday, September 6, 2004, Bevins notified appellants that WERE was not 

renewing their contract.  Appellants had already paid $1800 in advance for two 

weeks of programming, from September 6, 2004 through September 17, 2004.  

Radio One returned the check to appellants on September 9, 2004. 

{¶ 23} In their first issue presented, appellants claim that the written contract 

between Ayad and Radio One, entered into on September 3, 2003, was orally 



 
 

−8− 

modified.  They contend that the original contract’s expiration date did not apply and 

that the modified agreement did not have an expiration date.     

{¶ 24} It has long been established that contracts may be written or oral.  

Eckliff v. Walters, 168 Ohio App.3d 727, 2006-Ohio-4817, at _22.  It is also well 

settled that written contracts may be orally modified or modified by subsequent acts. 

Wilhelmy v. 15201 Detroit Corp. (June 5, 1997), 8th Dist. No. 71290, 1997 Ohio App. 

LEXIS 2442, at 10, citing Smaldino v. Larsick (1993), 90 Ohio App.3d 691, 698.  

However, “[t]he general rule is that a written contract may be orally amended if the 

oral amendment has the essential elements of a binding contract.”  Carrocce v. 

Shaffer (Oct. 31, 1997), 11th Dist. No. 96-T-5521, 1997 Ohio App. LEXIS 4845, at 9, 

citing Richland Buildings, Inc. v. Thome, et al. (1950), 88 Ohio App. 520, 527.  

{¶ 25} The necessary elements of a valid contract include an offer, 

acceptance, contractual capacity, consideration (the bargained for legal benefit 

and/or detriment), a manifestation of mutual assent and legality of object of 

consideration. Id. at _23, citing Kostelnik v. Helper, 96 Ohio St. 3d 1, 2002-Ohio-

2985, at _16.  It is imperative that there was a “meeting of the minds” as to the 

essential terms of the agreement.  Id. 

{¶ 26} Appellants allege that “the first modification of the original agreement 

occurred” when the contract was “rewritten and assigned a new contract number on 

or about January 30, 2004.”  Appellants contend that “even dismissed 



 
 

−9− 

defendant/appellee Bevins acknowledges that more than one contract existed,” 

citing numerous portions of Bevins’ deposition testimony.   

{¶ 27} Radio One maintains, however, that the original contract was never 

modified, and that each time appellants purchased more airtime, it was under the 

umbrella of the original Time Broker Contract.  Radio One concedes that two 

different contract numbers existed on documents that were sent to appellants, but 

claims they were mere accounting issues that did not alter the original contract.6 

{¶ 28} Radio One originally sent Ayad documents, labeled either “sales order” 

or “invoice,” summarizing the airtime Ayad had purchased, which had a contract 

number of 710380.  Beginning on January 30, 2004, and throughout the remainder 

of the parties’ relationship, Ayad was sent documents were labeled “Broadcast 

Contract,” which had a different contract number of 7100526. 

{¶ 29} Bevins and Glover testified in their depositions that these documents 

originated from Radio One’s Marketron system.  They both explained that Marketron 

is the station’s accounting and scheduling software program that automatically 

assigns a contract number to an invoice or sales order, which is then sent to clients.  

                                                 
6Radio One further argues that when a document is clear and unambiguous, parole 

evidence is not permitted to contradict the contract terms.  Under Ohio law, the parol 
evidence rule forbids the use of an oral or written statement made before or at the time a 
written contract is entered to vary that contract.  Galmish v. Cicchini (2000), 90 Ohio St.3d 
22, 27.  However, this rule does not apply to a later oral modification of the contract.  
Uebelacker v. Cincom Systems, Inc. (1988), 48 Ohio App.3d 268, 549, paragraph three of 
the syllabus.  Thus, the parole evidence rule does not apply here. 



 
 

−10− 

{¶ 30} They both further stated that the Marketron program is typically used for 

advertisers, not time brokers.  Bevins said that the Marketron does not have the 

correct terminology for time brokers, and that is why they use a separate time-broker 

agreement.  However, he agreed that documents created in Marketron are sent to 

both advertisers and time brokers, so they have a record of the airtime purchased. 

{¶ 31} Glover explained that time-broker contracts do not have a contract 

number.7  He also stated that the contract numbers on the documents sent to Ayad 

were automatically generated by Marketron and were simply for “traffic and billing 

purposes.” 

{¶ 32} Both Bevins and Glover described why appellants were sent documents 

that had a new contract number on them.  Their testimony was consistent that 

appellants had a late payment on January 30, 2004.  When this happens, they said 

that Marketron does not allow additional data to be put in the system, unless a new 

contract number is generated.  Both explained that it did not mean that a new 

contract was created, but that it was a modification of the sales order between the 

parties. 

{¶ 33} Appellants argue that other factors, in addition to two contract numbers, 

lead them to believe there was a new agreement.  They assert that a new contract 

                                                 
7It is significant to note that the actual Time Broker Agreement did not have a 

contract number assigned to it. 



 
 

−11− 

existed because new terms and conditions were set forth on the back of the 

Broadcast Contract that was sent to them.   

{¶ 34} On the back of the Broadcast Contract, it states “Sales Agreement: 

Terms and Conditions.”  Appellants allege that under section number two, 

termination, Radio One was required to give them fourteen days prior notice before 

terminating the contract.  This provision states: “[e]ither party may terminate this 

Agreement, without cause, upon giving the other party at least 14 days prior notice 

***.”  It further provides: “[s]tation may, effective upon notice to Advertiser or Agency, 

terminate this [a]greement at any time upon material breach by Advertiser or Agency 

***.” 

{¶ 35} Bevins explained in his deposition that the terms and conditions only 

applied to advertisers.  Indeed, a review of the terms and conditions supports 

Bevins’ testimony.  It repeatedly refers to the parties as “Advertiser or Agency” and 

the “Station.”  Under the first section, billing and payment, it states that “[p]ayment is 

due by Advertiser or Agency within 30 days of the billing date as set forth on the 

invoice. ***” That was not the case with appellants, who all agree, had to pay in 

advance, or Politically Damned would not have aired. 

{¶ 36} Bevins does admit that on the front of the Broadcast Contract, it 

identifies Ayad as the advertiser.  However, he explained that Ayad was a time 



 
 

−12− 

broker, not an advertiser.  In order to input data into Marketron, which was designed 

for the station’s advertisers, they had to identify Ayad as the advertiser.8   

{¶ 37} The portions of the transcript which appellants point to in support of their 

proposition that Bevins repeatedly acknowledged that two contracts existed, are 

taken out of context.  Bevins consistently states, throughout three days of deposition 

testimony, that there were modifications of additional airtime sales, as well as 

changes to the schedule, but never to the terms and conditions of the original 

agreement.   He further explains that the purchase of the additional time was under 

the umbrella of the original contract and that the original terms and conditions still 

applied, including the expiration date.   

{¶ 38} After a review of the evidence in the record, we agree that there is no 

genuine issue of material fact as to whether the original contract was revoked or 

modified.  The Time Broker Contract states in the first paragraph that “[t]he Station 

reserves the right to change program times with reasonable notice.”  It further 

provides that “[a]ll sales are subject to the terms and conditions set forth below.”  

Later in the agreement, it also refers to additional time purchased, stating in 

paragraph three, “[t]ime broker agrees that, with respect to any given segment of 

airtime purchased ***.”  In paragraph fourteen, it also refers to “[t]his one year 

agreement ***.”  

                                                 
8Appellants do not claim that they ever believed that Ayad was an advertiser. 



 
 

−13− 

{¶ 39} Thus, it is apparent from the face of the written contract that the parties 

contemplated the fact that additional airtime may be purchased by the time broker, 

and if so, the sales would be subject to the terms and conditions set forth in the 

original agreement.  Further, Bevins’ and Glover’s testimony corroborated the fact 

that the additional sales of airtime were also subject to the original terms and 

conditions of the contract.  No genuine issue of material fact exists as to whether an 

oral agreement existed, such that it nullified the original terms of the contract.  

Appellants’ first issue has no merit. 

{¶ 40} In their second issue presented, appellants maintain that Radio One 

breached the written agreement between them and Ayad.   

{¶ 41} In this argument, appellants allege that Radio One breached the written 

Broadcast Contract, not the Time Broker Contract.  Although not entirely clear, it 

seems appellants claim that Radio One violated the terms and conditions listed on 

the back of the Broadcast Contract. 

{¶ 42} However, we already determined from reviewing the document, as well 

as Bivens’ and Glover’s testimony, that terms and conditions on the back of the 

Broadcast Contract only applied to advertisers or advertising agencies.  Appellants 

were time brokers, not advertisers.  Thus, there is no genuine issue of material fact 

regarding this issue and appellants’ second issue is without merit.     

{¶ 43} In their third issue, appellants maintain that Radio One breached the 

custom and practice which existed between the parties.  Specifically, they allege that 



 
 

−14− 

because they paid two weeks in advance throughout the duration of the contract, 

which added weeks of programming to the schedule, that Radio One breached their 

agreement when it cancelled Politically Damned without notice. 

{¶ 44} Parties’ conduct and declarations, evidenced by the surrounding 

circumstances, can be sufficient to show a meeting of the minds that the parties 

intended to create binding obligations.  Alliant Food Services, Inc. v. Powers, 8th  

Dist. No. 351088, 2003-Ohio-4193, at _27.  However, if the minds of the parties have 

not met, then no contract has formed.  Id. at _26. 

{¶ 45} Ayad signed the Time Broker Contract requiring him to pay “each day of 

broadcast.”  However, it was undisputed that almost from the beginning of the 

relationship, Ayad paid two weeks in advance.  Nevertheless, this does not alter the 

fact that the parties had an agreement for fifty-two weeks (paragraph one) or one-

year (paragraph fourteen).  Customarily paying two weeks in advance does not 

extend the length or duration of the original, written contract.  In addition, there was 

no language in the contract which provided for automatic renewal or rollover of the 

contract. As such, no genuine issue of material fact exists and appellants’ third issue 

does not have merit.   

{¶ 46} Having determined that all three issues lack merit, appellants’ first 

assignment of error is not well taken.     

{¶ 47} In their second and fourth assignments of error, appellants argue that 

the trial court erred with respect to their motions to compel.  First, they argue that the 



 
 

−15− 

trial court erred when it denied their first motion to compel, and then granted 

summary judgment to Radio One.  Secondly, they argue that the trial court erred in 

not granting their second and third motions to compel, and then granted summary 

judgment for Radio One. 

{¶ 48} The standard of review of a trial court’s decision in discovery matters is 

whether the court abused its discretion.  Mauzy v. Kelly Services, Inc. (1996), 75 

Ohio St.3d 578, 592.  Abuse of discretion connotes more than an error of law or of 

judgment; it implies an unreasonable, arbitrary, or unconscionable attitude on the 

part of the court.  Quonset Hut, Inc. v. Ford Motor Co. (1997), 80 Ohio St.3d 46, 47, 

citing Pembaur v. Leis (1982), 1 Ohio St.3d 89, 91. 

{¶ 49} It is unclear as to what appellants are referring to when they say “first 

motion to compel,” since none of the motions was labeled “First Motion to Compel.” 

 However, they do claim that the trial court issued its decision in this matter without 

them “having the opportunity to cross-examine key witnesses of a central element 

within the case.”  We interpret their argument to mean that since they did not get to 

depose Hughes and Hamilton (which is the subject of both of their Second and Third 

Motions to Compel), they assert that the trial court erred in granting summary 

judgment. 

{¶ 50} After reviewing the record, we cannot conclude that the trial court 

abused its discretion.  Appellants filed seven motions to compel from November 17, 

2005 until February 24, 2005.  Within that same time frame, Radio One filed 



 
 

−16− 

numerous motions, requesting protective orders from the court to preclude the 

depositions of Hughes and Hamilton.  Hughes and Hamilton were originally named 

defendants in the suit.  However, the trial court dismissed them in November 2004, 

when it granted, in part, defendants’ judgment on the pleadings.  Thus, they were no 

longer parties to the suit.   

{¶ 51} During this same time frame, appellants deposed Bevins and Glover.  

Their testimony showed that Bevins made all of the decisions with respect to WERE. 

 It further showed that Hughes, who was Chairperson of the Board and Secretary of 

Radio One, knew little or nothing about the day to day activities of WERE.  Hamilton, 

Vice President in Charge of Operations of Radio One and supervisor to Bevins, 

knew that Bevins did not want to renew Ayad’s contract, but did not advise him in 

any way regarding the matter, except to refer him to Valardo, Chief Counsel of Radio 

One.    

{¶ 52} Thus, the trial court did not abuse its discretion when it failed to order 

Hughes and Hamilton to appear for depositions.  The trial court had sufficient 

evidence upon which to grant or deny summary judgment.  We cannot conclude that 

it abused its discretion.   

{¶ 53} In its third assignment of error, appellants claim that the trial court erred 

when it granted judgment on the pleadings and dismissed all defendants except for 

Radio One.  They contend that the trial court erred “in making this determination as 

a matter of law based on the facts that had been presented when it dismissed the 



 
 

−17− 

claims of these dismissed Defendants/Appellees.”  However, neither this court, nor 

the trial court, can look to the facts that had been developed in the case on a motion 

for judgment on the pleadings.   

{¶ 54} The standard of review of the grant of a motion for judgment on the 

pleadings is the same as the standard of review for a Civ. R. 12(B)(6) motion.   As 

the reviewing court, our review of a dismissal of a complaint based upon a judgment 

on the pleadings requires us to independently review the complaint and determine if 

the dismissal was appropriate.  Rich v. Erie County Department of Human 

Resources (1995), 106 Ohio App.3d 88, 91.  A reviewing court need not defer to the 

trial court’s decision in such cases. Id.  In considering such a motion, one must look 

only to the face of the complaint. Nelson v. Pleasant (1991), 73 Ohio App.3d 479, 

597. 

{¶ 55} Appellants filed claims against defendants for breach of contract, 

violation of their right to free speech, tortious interference with their right to contract, 

libel and/or slander, breach of practice or custom, discrimination by race, religion, 

and/or political ideology, and conspiracy to harm.  After remand from the Northern 

District Court of Ohio, the only remaining state claims were breach of contract, 

tortious interference with plaintiffs’ right to contract, libel and slander, breach of 

practice and custom and conspiracy to harm.  The trial court did not grant judgment 

on the pleadings with respect to the breach of contract claim.  It did, however, 

dismiss all defendants except for Radio One.   



 
 

−18− 

{¶ 56} With respect to the breach of contract claim and the trial court’s 

dismissal of all defendants except for Radio One, we conclude the trial court did not 

err.  The Time Broker Contract was not signed by a corporate officer in his or her 

individual capacity.  The signature line on the contract states that the station 

manager signed it, “For: Radio One, Inc.”   Generally, corporate officers are not 

individually liable on a breach of contract claim unless they personally signed the 

contract in their individual capacity.  Spicer v. James (1985), 21 Ohio  App.3d 222, 

223.  Here, none of the defendants signed the contract in their individual capacity, 

but “For: Radio One, Inc.”  Thus, the trial court did not err with respect to dismissing 

all defendants except Radio One on the breach of contract claim. 

{¶ 57} The trial court granted judgment on the pleadings against all defendants 

on the remaining state claims: tortious interference with plaintiffs’ right to contract, 

libel and slander, breach of practice and custom and conspiracy to harm.  Thus, the 

trial court found that plaintiffs failed to state a claim with respect to each one. 

{¶ 58} A review of the elements of each of these claims does not reveal any 

error on the part of the trial court, since appellants did not allege sufficient facts in 

their complaint to maintain these causes of action.  As such, appellants’ third 

assignment of error is not well taken. 

{¶ 59} In their final assignment of error, appellants contend that the trial court 

did not follow the “law of the case” because it granted summary judgment after it 



 
 

−19− 

had determined that the case would go to the jury on the breach of contract claim.  

This argument has no merit. 

{¶ 60} In Hopkins, N.K.A., Peterson v. Dyer, 104 Ohio St.3d 461, 2004-Ohio-

6769, at _15, the Supreme Court of Ohio stated: 

{¶ 61} “The law of the case is a longstanding doctrine in Ohio jurisprudence.   

‘The doctrine provides that the decision of a reviewing court in a case remains the 

law of that case on the legal questions involved for all subsequent proceedings in the 

case at both the trial and reviewing levels.’ Nolan v. Nolan [1984], 11 Ohio St.3d. [1,] 

3 ***.   The doctrine is necessary to ensure consistency of results in a case, to avoid 

endless litigation by settling the issues, and to preserve the structure of superior and 

inferior courts as designed by the Ohio Constitution.  State ex rel. Potain v. Mathews 

(1979), 59 Ohio St.2d 29, 32 ***.” 

{¶ 62} The trial court’s ruling on a motion for judgment on the pleadings was 

not a decision of a reviewing court.  Thus, appellant’s fifth assignment of error is 

overruled. 

{¶ 63} Accordingly, appellants’ five assignments of error are not well taken.  

The judgment of the Cuyahoga County Court of Common Pleas is affirmed. 

It is ordered that appellees recover from appellants costs herein taxed. 

The court finds there were no reasonable grounds for this appeal. 

It is ordered that a special mandate be sent to said court to carry this judgment 

into execution. 



 
 

−20− 

A certified copy of this entry shall constitute the mandate pursuant to Rule 27 

of the Rules of Appellate Procedure. 

 
___________________________________ 
MARY J. BOYLE, JUDGE 
 
MARY E. KILBANE, P.J. and 
PATRICIA A. BLACKMON, J. CONCUR 


		reporters@sconet.state.oh.us
	2007-05-25T09:30:36-0400
	Supreme Court of Ohio
	Supreme Court of Ohio
	this document is approved for posting.




