
[Cite as Anderson v. WBNS-TV, Inc., 2020-Ohio-6933.] 

 

IN THE COURT OF APPEALS OF OHIO 
 

TENTH APPELLATE DISTRICT 
 
 

Aaron Anderson et al., : 
 
 Plaintiffs-Appellants, : 
             No. 17AP-660 
v.  :     (C.P.C. No. 16CV-9809) 
 
WBNS-TV, Inc., :       (ACCELERATED CALENDAR) 
 
 Defendant-Appellee. : 
 
 

          
 

D  E  C  I  S  I  O  N 
 

Rendered on December 29, 2020 
          

 
On brief:  Calig Law Firm, LLC, and Sonia T. Walker; Jones 
Law Group, LLC, and J. Michael Nicks, for appellants.  
Argued:  Sonia T. Walker. 
 
On brief:  Zeiger, Tigges & Little LLP, Marion H. Little, Jr., 
and Kris Banvard, for appellee.  Argued:  Marion H. Little, 
Jr. 
          

 
APPEAL from the Franklin County Court of Common Pleas 

 

KLATT, J. 

{¶ 1} Plaintiffs-appellants, Aaron Anderson; Aaronana Anderson; Willie 

Anderson, suing individually and as guardian of Arron Anderson; and Nanita Williams, 

suing individually and as guardian of Arron Anderson, appeal a judgment of the Franklin 

County Court of Common Pleas that granted summary judgment in favor of defendant-

appellee, WBNS-TV, Inc.  For the following reasons, we reverse that judgment with regard 

to plaintiffs' claim for defamation. 

{¶ 2} On January 10, 2016, Jason A. Bolt, a detective with the Columbus Division 

of Police, prepared a "Media Information" report regarding a robbery that had occurred at 

the Fort Rapids Indoor Waterpark on November 26, 2015.  (Ex. 1, Bolt Aff.)  At the top of 



No.  17AP-660  2 
 

 

the report, Detective Bolt indicated that the individuals the police suspected of committing 

the robbery were "[u]nknown," and Detective Bolt did not supply any identifying 

information, such as sex, race, or age, regarding the suspects.  Id.  In the narrative section 

of the report, Detective Bolt wrote: 

The victims were walking in the parking lot of Fort Rapids 
[W]aterpark watching their eight[-]year[-]old daughter ride 
her "hoverboard."  The suspects approached her on foot, put a 
gun to the eight year old[']s head and demanded her 
hoverboard.  The suspects then ran to a white PT [C]ruiser and 
fled out of the parking lot. 
 
Anyone that can help identify the persons in the attached 
photographs who may have been involved are asked to contact 
the Columbus Police Robbery Unit * * *.  If they wish to remain 
anonymous[, they] can contact Central Ohio Crime Stoppers 
* * *. 

Id. 

{¶ 3} Bolt attached two black-and-white photographs to his report.  The first 

photograph, which appears to come from a security camera, depicts multiple individuals 

standing in a mostly empty parking lot.  However, the poor quality of the photograph and 

the lengthy distance between the individuals and the camera prevents any identification of 

the individuals' sex, race, or age.  The second photograph, also from a security camera, 

shows three individuals—two men and one woman—entering a hotel hallway.  In this 

photograph, the facial features of each individual are clearly visible.  

{¶ 4} On January 20, 2016, the Columbus Division of Police emailed the Media 

Information report and two photographs to multiple media outlets, including WBNS.  

Relying on the Media Information report, WBNS staff wrote news items for WBNS' regular 

"CrimeTracker 10" news feature.  According to the scripts provided by WBNS, the following 

newscast aired on January 21, 2016, at 5:00 a.m.: 

IN CRIMETRACKER 10 
 
* * * [Notes:show suspect pic]  
 
[C]olumbus Police hope you recognize these two men who 
robbed an 8-year-old girl at gunpoint! 
 
It happened in the parking lot of Fort Rapids [I]ndoor 
[W]aterpark in [C]olumbus.[Notes:show parking lot photo] 
 



No.  17AP-660  3 
 

 

Robbery detectives just-released surveillance images from the 
[N]ovember crime. 
 
The girl was riding her hoverboard in the parking lot with her 
family when they say two men pointed a gun at her head, taking 
it. 
 
[Notes:show suspect pic] 
 
Columbus Police say suspects-- seen here-- took off in a P-T 
[C]ruiser. 
 

(Ex. 3, Gravely Aff.) 

{¶ 5} An hour later, at 6:00 a.m., WBNS aired the following: 

New this morning…. 
 
* * * 
 
An 8-year-old girl robbed at gunpoint-- for a popular toy. 
 
The robbery happened in the parking lot of Fort Rapids 
[I]ndoor [W]aterpark back in November. 
 
You can see the scene in these just released surveillance images. 
 
The girl was riding her hoverboard when robbers went up to 
her, [p]ut a gun to her head and took it. 
 
Columbus Police say suspects-- seen here-- took off in a P-T 
[C]ruiser. 
 

(Ex. 2, Gravely Aff.)  As the anchor said the last line, WBNS showed the photograph of the 

three individuals entering the hotel hallway.1 

{¶ 6} In additional to airing the two newscasts, WBNS also posted an article 

regarding the robbery on its website and Facebook page.  WBNS placed the hallway 

photograph directly underneath the headline "Robbers Put Gun to Child's Head and Steal 

                                                   
1  There is confusion in the record regarding which newscast aired at 5:00 a.m. and which aired at 6:00 a.m.  
Michael Gravely, an assignment manager in WBNS' news department, testified that Exhibits 2 and 3 to his 
affidavit are true and accurate copies of the scripts for the 5:00 a.m. and 6:00 a.m. newscasts.  He, however, 
failed to specify which script was read at which time.  The title of Exhibit 3—"5:00am show 1/21/2016"—
would seem to indicate that Exhibit 3 is the script of the 5:00 a.m. newscast, but Exhibit 2 is entitled 
"4:25am 1/21/2016," potentially making it the script of the earliest aired newscast.  Ultimately, the order in 
which WBNS aired the two news items does not create a genuine issue of material fact, so we recite the facts 
consistent with our best interpretation of the evidence.    



No.  17AP-660  4 
 

 

Hoverboard."  (Ex. 5, Gravely Aff.; Ex. 1, Pls.' Memo Contra Def.'s Mot. for Summ. Jgmt.)  

The article following the photograph stated: 

It happened Sunday, November 26, 2015 outside Fort Rapids 
Water Park around 10 PM. 
 
Police say the victim was riding her hoverboard while in the 
parking lot with her family when they were approached by two 
men.  The suspects put a gun to the 8-year-old girl's head and 
demand[ed] the toy. 
 
When she handed it over, the two men ran to a white PT Cruiser 
and took off. 
 
Investigators say there was a woman with the two male 
suspects.  They are not sure how she is connected to the 
robbery. 
 
No one was injured during the robbery. 
 
If you have any information about this incident, call Columbus 
Police * * * or make an anonymous tip to Central Ohio Crime 
Stoppers * * *. 
 

Id.  

{¶ 7} Nanita Williams was watching WBNS the morning of January 21, 2016, and 

she recognized her three children—Aaron, Aaronana, and Arron—as the individuals 

depicted in the hallway photograph.  Williams became extremely upset, although her 

children assured her that they had not participated in the robbery.  Apparently, the three 

Anderson siblings had visited Fort Rapids on the night of the robbery, but only to deliver 

Thanksgiving dinner to Aaronana's boyfriend, a Fort Rapids employee. 

{¶ 8} Williams and her husband, Willie Anderson, took Aaron, Aaronana, and 

Arron to police headquarters to resolve the matter on the morning of January 21, 2016. 

Later that day, Detective Bolt issued the following update to all media outlets: 

Following the news coverage, the individuals in the video 
immediately came into Columbus Police Headquarters.  The 
individuals in the video spoke to detectives, and, after further 
investigation, were found to not be the suspects in the robbery.  
Please discontinue the use of this video for any further 
reporting of this crime. 
 

(Ex. 4, Bolt Aff.)  After receiving this update, WBNS removed the hallway photograph from 

its website and Facebook page and replaced it with the parking lot photograph. 



No.  17AP-660  5 
 

 

{¶ 9} On October 17, 2016, the Andersons filed a complaint against WBNS 

asserting defamation and other claims.  WBNS answered the complaint and then moved 

for summary judgment.  With regard to the defamation claim, WBNS argued it was entitled 

to summary judgment on the ground that the Andersons could not prove that WBNS acted 

with the requisite degree of fault in publishing the alleged defamatory statements.  WBNS 

pointed out that its staff relied upon the Media Information report when drafting the 

newscasts and internet story.  WBNS contended that it acted reasonably in relying on the 

Media Information report because the report originated from an official, law enforcement 

source and WBNS had no reason to suspect the report was inaccurate.  WBNS, therefore, 

asserted that no reasonable trier of fact could find it negligent in determining the truth or 

falsity of its reporting. 

{¶ 10} Although WBNS only attacked the Andersons' ability to prove the fault 

element, the Andersons' response to WBNS' motion for summary judgment addressed all 

elements of their claim for defamation.  Specifically, with regard to the fault element, the 

Andersons argued that WBNS had acted negligently in publishing the newscasts and 

internet story because WBNS substantially altered the information contained the Media 

Information report.  The Media Information report stated that the individuals in the 

hallway photograph—the Anderson siblings—were "persons * * * who may have been 

involved" in the robbery, but WBNS described the Anderson siblings as the people "who 

robbed an 8-year-old girl at gunpoint," and it published their photograph underneath the 

headline "Robbers Put Gun to Child's Head and Steal Hoverboard."  (Ex. 1, Bolt Aff.; Ex. 3 

& 5, Gravely Aff.)  In short, the Andersons complained that they were, at most, suspects in 

the Media Information report, but WBNS' reporting transformed them into robbers.  Based 

upon the disparity between the information contained in the Media Information report and 

WBNS' newscasts and internet story, the Andersons asserted that questions of fact 

remained regarding whether WBNS had acted reasonably in discerning the truth or falsity 

of its statements. 

{¶ 11} Confusingly, the trial court did not address whether WBNS had altered the 

Media Information report to increase the Andersons' level of participation from mere 

possible involvement to actually committing the robbery, or whether the alleged alteration 

amounted to negligence with regard to truth or falsity.  Instead, the trial court determined 

that WBNS was entitled to summary judgment because a reasonable reader would not 



No.  17AP-660  6 
 

 

interpret its statements as defamatory.  Although whether a statement is defamatory is an 

element of a claim for defamation, WBNS did not move for summary judgment on that 

element. 

{¶ 12} The Andersons appealed to this court, assigning as error the trial court's 

"granting [of WBNS'] Motion for Summary Judgment on [the Andersons'] defamation 

claim where [the Andersons] provided clear and convincing evidence of [WBNS'] 

negligence."  (Appellants' Brief at 1.)  We reversed the entry of summary judgment on the 

defamation claim, finding there existed a genuine issue of material fact regarding whether 

WBNS had acted negligently in publishing the alleged defamatory statements.  Anderson 

v. WBNS-TV, Inc., 10th Dist. No. 17AP-660, 2018-Ohio-761, ¶ 11. 

{¶ 13} WBNS appealed our decision to the Supreme Court of Ohio, and that court 

accepted the appeal for discretionary review.  The Supreme Court determined that this 

court had not applied the fault standard set forth in Lansdowne v. Beacon Journal 

Publishing Co., 32 Ohio St.3d 176 (1987).  Anderson v. WBNS-TV, Inc., 158 Ohio St.3d 307, 

2019-Ohio-5196, ¶ 14.  The Lansdowne standard requires a showing, by clear and 

convincing evidence, "that the defendant failed to act reasonably in attempting to discover 

the truth or falsity or defamatory character of the publication."  Lansdowne at 180.  The 

Supreme Court vacated our judgment and remanded the case to this court so we could again 

consider whether the trial court properly granted summary judgment to WBNS on the 

Andersons' defamation claim.  Anderson at ¶ 14.  On remand, we must apply the standard 

set forth in Lansdowne.  Id.  

{¶ 14}  A trial court must grant summary judgment under Civ.R. 56 when the 

moving party demonstrates that (1) there is no genuine issue of material fact; (2) the 

moving party is entitled to judgment as a matter of law; and (3) reasonable minds can come 

to but one conclusion when viewing the evidence most strongly in favor of the nonmoving 

party, and that conclusion is adverse to the nonmoving party.  Hudson v. Petrosurance, 

Inc., 127 Ohio St.3d 54, 2010-Ohio-4505, ¶ 29; Sinnott v. Aqua-Chem, Inc., 116 Ohio St.3d 

158, 2007-Ohio-5584, ¶ 29.  Appellate review of a trial court's ruling on a motion for 

summary judgment is de novo.  Hudson at ¶ 29.  This means that an appellate court 

conducts an independent review, without deference to the trial court's determination.  Zurz 

v. 770 W. Broad AGA, LLC, 192 Ohio App.3d 521, 2011-Ohio-832, ¶ 5 (10th Dist.); White v. 

Westfall, 183 Ohio App.3d 807, 2009-Ohio-4490, ¶ 6 (10th Dist.). 



No.  17AP-660  7 
 

 

{¶ 15} The party moving for summary judgment bears the initial burden of 

informing the trial court of the basis for the motion and identifying those portions of the 

record that demonstrate the absence of a genuine issue of material fact.  Dresher v. Burt, 

75 Ohio St.3d 280, 293 (1996).  The moving party does not discharge this initial burden 

under Civ.R. 56 by simply making conclusory allegations.  Id.  Rather, the moving party 

must affirmatively demonstrate by affidavit or other evidence allowed by Civ.R. 56(C) that 

there are no genuine issues of material fact and the moving party is entitled to judgment as 

a matter of law.  Id.  If the moving party meets its burden, then the nonmoving party has a 

reciprocal burden to set forth specific facts showing that there is a genuine issue for trial.  

Civ.R. 56(E); Dresher at 293.  If the nonmoving party does not so respond, summary 

judgment, if appropriate, shall be entered against the nonmoving party.  Dresher at 293. 

{¶ 16} "A defamation claim against a news organization requires proof that (1) the 

organization made a false statement, (2) the statement was defamatory, (3) the 

organization published the statement, (4) the plaintiff was harmed as a proximate result of 

the publication, and (5) the organization acted with the requisite degree of fault in 

publishing the statement."  Anderson at ¶ 9.  Here, we focus solely on the last element:  

whether WBNS acted with the requisite degree of fault. 

{¶ 17} At common law, a defendant was strictly liable for publishing a defamatory 

statement unless he could show the statement was true or protected by some privilege.  

Dale v. Ohio Civil Serv. Emps. Assn., 57 Ohio St.3d 112, 113-14 (1991).   However, the United 

States Supreme Court imposed constitutional limitations on the common law of defamation 

in New York Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254 (1964).  In that case, the court held that a 

public official could not recover damages for a defamatory falsehood relating to his official 

conduct unless he proved "actual malice," i.e., that the statement was made with knowledge 

that it was false or with reckless disregard of whether it was false.  Id. at 279-80.  By 

instituting an actual malice proof of fault requirement, the United States Supreme Court 

sought to prevent the chill on the exercise of free speech that resulted from the common 

law's strict liability approach to fault.  Id. at 278 (holding that the common law, which did 

not require a plaintiff to prove fault, created a "pall of fear and timidity" under "which the 

First Amendment freedoms [could not] survive").   

{¶ 18} Three years after deciding New York Times, the United States Supreme Court 

extended the rule articulated in that case to apply to public figures in addition to public 



No.  17AP-660  8 
 

 

officials. Curtis Publishing Co. v. Butts, 388 U.S. 130, 162-65 (1967) (Warren, C.J., 

concurring in the result).  However, in Gertz v. Robert Welch, Inc., 418 U.S. 323, 345-46 

(1974), the court refused to require the use of the actual malice standard in suits by private 

persons alleging defamation on matters of public concern.  While the court again 

recognized that the common law induced self-censorship, it weighed that chilling effect 

against the states' legitimate interest in compensating individuals for the harm inflicted on 

them by a defamatory falsehood.  Id. at 341-48.  The court determined that, unlike public 

figures, private individuals have not voluntarily exposed themselves to increased risk of 

injury from defamatory statements and generally lack effective opportunities to rebut such 

statements.  Id. at 344-45.  Based on these two considerations, the court decided to give the 

states substantial latitude to enforce a legal remedy for defamatory statements regarding a 

public concern that are injurious to the reputation of a private individual.  Id. at 345-46.  

The court held that, in such cases, the states could define for themselves an appropriate 

standard of liability, so long as they did not impose liability without fault.  Id. at 347. 

{¶ 19} The court, however, added an important caveat to its conclusion that the 

states could determine their own liability standard.  The court stated: 

At least this conclusion obtains where, as here, the substance 
of the defamatory statement "makes substantial danger to 
reputation apparent."  This phrase places in perspective the 
conclusion we announce today. Our inquiry would involve 
considerations somewhat different from those discussed above 
if a State purported to condition civil liability on a factual 
misstatement whose content did not warn a reasonably 
prudent editor or broadcaster of its defamatory potential. 
 

(Footnote omitted.)  Id. at 348. 

{¶ 20} Potentially, at least two types of fault can exist in the defamation context:  

fault regarding the truth or falsity of a statement and fault regarding danger to reputation.  

In Gertz, the Supreme Court was primarily concerned with the type of fault related to the 

truth or falsity of a statement.  1 Smolla, Law of Defamation, Section 3:97 (2d Ed. Nov.2019 

Update).  Gertz allowed the adoption of a substitute standard for the actual malice 

standard, which gauges a defendant's knowledge or reckless disregard as to a statement's 

falsity.  Logically, then, the substitute standard, whether it be negligence or some higher 

standard, must also measure the defendant's fault with regard to the truth or falsity of the 

alleged defamatory statement. 



No.  17AP-660  9 
 

 

{¶ 21} Gertz, however, also touched on fault regarding danger to reputation in the 

caveat indicating that the court may have reached a different conclusion had the 

defamatory nature of the statement not been apparent to a reasonable editor or 

broadcaster.  "Presumably, what prompted [the court's] caveat was the inconsistency 

between the reasonable care regime [regarding falsity that the court] envisioned and the 

possibility that a publisher might be held liable for a statement that he could not have 

known was defamatory.  * * * If the defendant could not have known that the publication 

posed a threat to reputation, he cannot, consistent with the principle of no liability without 

fault, be held accountable irrespective of any negligence or recklessness with respect to 

veracity."  Anderson, Libel & Press Self-Censorship, 53 Tex.L.Rev. 422, 463-64 (1975).  

Thus, under Gertz, a plaintiff also has the burden of demonstrating that the content of the 

alleged defamatory statement would "warn a reasonably prudent editor or broadcaster of 

its defamatory potential."  Gertz at 348.  See Ryan v. Herald Assn., Inc., 152 Vt. 275, 280 

(1989), fn. 3, quoting Gertz at 348 ("The holding of Gertz applies only in situations where 

'the substance of the defamatory statement "makes substantial danger to reputation 

apparent." ' "); Gazette, Inc. v. Harris, 229 Va. 1, 22 (1985) (recognizing that Gertz was 

limited to those circumstances where "the news item, under the circumstances, [w]ould 

warn a reasonably prudent editor of its defamatory potential").  

{¶ 22} Subsequent to Gertz, Ohio adopted the ordinary negligence standard as the 

standard of liability for actions involving a private individual defamed in a statement about 

a matter of public concern.  Embers Supper Club, Inc. v. Scripps-Howard Broadcasting, 

Inc., 9 Ohio St.3d 22, 25 (1984).  The Supreme Court of Ohio held that "the question which 

a jury must determine by a preponderance of evidence is whether the defendant acted 

reasonably in attempting to discover the truth or falsity or defamatory character of the 

publication."  Id.  Ohio, therefore, applies the negligence standard to determine the fault of 

the defendant in ascertaining both the truth or falsity and the defamatory character of a 

publication.  In this, Ohio is consistent with the Second Restatement of Torts and other 

states.  See Restatement of the Law 2d, Torts, Section 580B (1977); Levine v. CMP 

Publications, Inc., 738 F.2d 660, 672 (5th Cir.1984) ("Texas law, in accordance with Gertz, 

defines the level of fault a private defamation plaintiff must prove in order to recover from 

a publisher as negligence, meaning the publisher knew or should have known the article 



No.  17AP-660  10 
 

 

was false and that the content of the article would warn a reasonably prudent editor of its 

defamatory potential.").  

{¶ 23} In Lansdowne, a plurality of the Supreme Court of Ohio heightened the 

preponderance-of-the-evidence standard of proof adopted in Embers to the clear-and-

convincing-evidence standard.  Lansdowne, 32 Ohio St.3d at 180.  A majority of the court 

recognized the clear-and-convincing-evidence standard as the appropriate standard a year 

later.  Oney v. Allen, 39 Ohio St.3d 103, 106 (1988), fn. 2. 

{¶ 24} In the case at bar, WBNS argues it that acted reasonably in attempting to 

discover the truth or falsity of the newscasts and internet story because it based its reporting 

on a reliable, law enforcement source.  The Andersons respond that a question of fact 

remains regarding whether WBNS acted reasonably because it altered the information 

contained in the Media Information report.  The Andersons point out that the Media 

Information report refers to the Andersons as "suspects," but WBNS called them "men who 

robbed an 8-year-old girl at gunpoint" and intimated they were "[r]obbers."  (Ex. 1, Bolt 

Aff.; Ex. 3 & 5, Gravely Aff.)  According to the Andersons, WBNS was negligent as to the 

truth or falsity of its statements because it failed to compare the content of its stories to the 

Media Information report and recognize that it had published misleading information.2 

{¶ 25} This is not a case where the police released a video or photograph of suspects 

committing a robbery and asked the public to identify the suspects depicted in the video or 

photograph.  In such a case, the video or photograph itself evinces the suspects' 

participation in the robbery.  Here, the police provided WBNS a photograph of the 

individuals who "may have been involved" in the robbery that showed them merely walking 

in a hallway.  (Ex. 1, Bolt Aff.)  Neither the Media Information report nor the hallway 

photograph established the individuals in the hallway photograph as "robbers."  WBNS, 

nevertheless, displayed the hallway photograph while conveying the message that the 

individuals in the photograph—the Anderson siblings—had robbed an 8-year-old girl at 

gunpoint.  Given that WBNS' reporting deviated from the information contained in the 

                                                   
2  We reject WBNS' assertion, made during oral argument, that the Andersons waived this argument by not 
raising it in the trial court.  In responding to WBNS' motion for summary judgment, the Andersons argued 
that "[WBNS] altered the information for what can only be considered sensationalism. * * * [T]his alteration 
could and did mislead Defendant's audience to believe that the individuals in the photograph were guilty of 
robbery.  This alteration creates the degree of fault required to satisfy the only element challenged in 
Defendant's motion."  (Emphasis sic.) (Pls.' Memo Contra Summ. Jgmt. at 6-7.)  Later in the memorandum 
contra, the Andersons asserted, "[a]s to the [fault] element, Defendant failed to act reasonably by 
substantially altering the Media Report * * *."  Id. at 8. 



No.  17AP-660  11 
 

 

Media Information report, we conclude that a question of fact remains regarding whether 

WBNS acted reasonably to ensure the accuracy of its reporting.  

{¶ 26} WBNS does not directly contest this conclusion; instead, it asserts that it 

should prevail because the statements at issue are not defamatory.  As we stated above, to 

recovery on a defamation claim, a plaintiff must establish that a statement is defamatory.  

Anderson, 158 Ohio St.3d 307, 2019-Ohio-5196, at ¶ 9.  WBNS, however, did not move for 

summary judgment on that element.  It only moved for summary judgment on the fault 

element.  Consequently, we surmise that WBNS is instead arguing that it did not act 

negligently in ascertaining the defamatory potential of its newscasts and internet story.  

That argument fits within the sole ground on which WBNS moved for summary judgment.  

{¶ 27} A statement is defamatory if it tends to injure a person's reputation or 

exposes him or her to public hatred, contempt, ridicule, shame, or disgrace.  Great Lakes 

Capital Partners Ltd. v. Plain Dealer Publishing Co., 8th Dist. No. 91215, 2008-Ohio-6495, 

¶ 15; Heidel v. Amburgy, 12th Dist. No. CA2002-09-092, 2003-Ohio-3073, ¶ 14; Gupta v. 

Lima News, 139 Ohio App.3d 538, 546 (3d Dist.2000).  In the case at bar, WBNS essentially 

argues that, at most, its statements only identified the Andersons as suspects in the armed 

robbery of an eight-year-old girl, and no reasonable broadcaster could foresee the 

defamatory potential of naming someone a suspect in such a crime.  We do not agree.  

Robbing a child at gunpoint for the child's toy is reprehensible behavior.  Consequently, 

publicly identifying individuals as suspects in such a crime conceivably invites public 

hatred, contempt, ridicule, shame, and disgrace as to those individuals.  See Lawrence v. 

Bauer Publishing & Printing Ltd., 89 N.J. 451, 459 (1982) ("The statement that plaintiffs 

'may be' charged with criminal conduct diminishes their standing in the community and is 

little different from an assertion that plaintiffs have actually been charged with certain 

crimes.").  Thus, a question of fact remains regarding whether the harmful potential of 

WBNS' statements should have been apparent to a reasonable broadcaster. 

{¶ 28} After review upon remand from the Supreme Court of Ohio, we sustain the 

sole assignment of error to the extent it alleges that the trial court erred in granting 

summary judgment to WBNS on the defamation claim.  We determine that questions of 

fact remain, precluding summary judgment.  We reverse the judgment of the Franklin  

  



No.  17AP-660  12 
 

 

County Court of Common Pleas with regard to the defamation claim, and we remand this 

cause to the trial court for further proceedings consistent with law and this decision. 

Judgment reversed in part; case remanded. 

LUPER SCHUSTER and BRUNNER, JJ., concur. 

    


